اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اقدام آمریکا دست‌اندازی به منابع مالی ایران است نه آزادسازی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام روزهای اخیر آمریکا تحت عنوان آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در کره و ژاپن در واقع دست‌اندازی به منابع مالی ایران بود نه آزادسازی آن.

اقدام آمریکا دست‌اندازی به منابع مالی ایران است نه آزادسازی

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در کره و ژاپن گفت: آنچه که تحت عنوان آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران توسط آمریکا در کره و ژاپن مطرح می‌شود، در واقع دست‌اندازی به منابع ایران است نه آزادسازی آن.

وی افزود: دولت آمریکا اخیرا اعلام کرده که بخشی از دارایی‌های بلوکه ایران در کره و ژاپن آزاد می‌شود، اما دراختیار ایران قرار نمی‌گیرد، بلکه دراختیار شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی که به ایران خدمات و کالاهایی را فروخته‌اند قرار خواهد گرفت. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این اقدام یعنی زیر پا گذاشتن حقوق ملت ایران و دستگاه سیاست خارجی ما باید در این رابطه منابع ملی کشورمان را در بحث آزادسازی دارایی‌های ایران در کره و ژاپن مورد پیگیری قرار دهد. 

وی خاطرنشان کرد: چند وقتی است که آمریکا با هدف فشار به ایران دارایی‌های کشور ما را بلوکه کرده و بسیاری از منابع مالی ایران در کشورهای مختلف مسدود شده و دراختیار کشور ما قرار نمی‌گیرد. 

وی افزود: ما چندی پیش در مجلس از وزیر امور خارجه در بحث آزادسازی دارایی‌های ایران سؤال کردیم و باز هم پیگیر این موضوع در مجلس خواهیم بود.

وی در پایان گفت: این اقدام تحت عنوان آزادسازی‌های دارایی‌های ایران هیچ ربطی به لغو تحریم‌ها ندارد و عملا نه تحریمی لغو شده و نه دارایی آزاد شد، بلکه بخشی از دارایی‌های ما در کره و ژاپن دراختیار این کشورها قرار گرفته است.

به گزارش فارس، آمریکا در چند روز قبل اعلام کرده که بخشی از دارایی‌های بلوکه ایران در کره و ژاپن آزاد می‌شود ولی این پولها دراختیار ایران قرار نمی‌گیرد بلکه دراختیار شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی که به ایران کالاهایی را فروخته‌اند قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول