اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خیزش فرزندان شاهد برای حل مشکلات گیلان

۲۴۰۰ نفر از فرزندان شهید گیلان تشکلی را با اسم جمعیت فرزندان شاهد مهر استان شامل فرزندان شاهد فرهیخته و فرزندان شاهد مهر تشکیل و در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و مطالبه‌گری می‌پردازند.

خیزش فرزندان شاهد برای حل مشکلات گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کشور ایران در طول تاریخ مورد هجوم کشورهای بلوک غرب و شرق قرار گرفته و همواره مردم این خطه از خاورمیانه با تمام قوا در مقابل بیگانگان ایستادگی و دلاوری‌های بسیاری را به خرج دادند.

مردم ایران با قیام خود به رهبری امام خمینی (ره) در سال ۵۷ رژیم ستم‌شاهی را از خاک ایران اخراج و حکومت جمهوری اسلامی را در ایران ایجاد کردند، حکومتی که مبنای آن بر اساس مردم‌سالاری دینی بوده است.

شهادت در راه خدا بالاترین پاداش و مزد و یکی از مفاهیمی است که فقط در ادیان معنا می‌کند و بعد از پیروزی انقلاب رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی حمله و در طی هشت سال دفاع مقدس افراد بسیاری به درجه رفیع شهادت رسیده و با این کار نشان دادند که شهادت، همیشه کار ارجمند و با ارزشی است.

در جامع امروزی باید یاد حقیقت و خاطره‌ شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن، زنده نگه‌داشته شود و‌ بهترین افرا  برای تحقق این مهم پدر، مادر و به‌ویژه فرزندان شهدا هستند و همواره در این مدت فرزندان شاهد علیرغم داشتن مشکلات فراوان اقتصادی و بعضاً بیکاری با مشکلاتی مواجه شدند.

امروزه و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری خانواده شهدا، با دل سرشار از ایمان و خوشنودی از شهادت فرزندانتان ثابت کرده‌اند که در جامعه ما شهادت، خسارت نیست زیرا یک پیوند خونین با اسلام، با قرآن، با انقلاب بین شما به وجود آمده است.

به همین منظور جمعیتی در گیلان تحت عنوان جمعیت فرزندان شاهد مهر استان شامل فرزندان شاهد فرهیخته و فرزندان شاهد مهر تشکیل و چیزی در حدود ۴۰۰ فرزند شهید در این جمعیت عضو بوده و در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی و مطالبه‌گری به فعالیت می‌پردازند.

 

به گفته مسؤول جمعیت فرزندان شاهد و روابط عمومی و امور بین‌الملل تشکل فرزندان فرهیخته شاهد و ایثارگران گیلان، جمعیت در کشور تحت همین عنوان تشکیل‌شده بود ولی با توجه به دغدغه‌مندی فرزندان شهدا تصمیم بر این شد که جمعیت فرزندان شاهد را در گیلان جداسازی کرده و فقط به مسائل مختص گیلان بپردازیم.

سید محمد مهرجو می‌گوید گیلان جمعیت فرزندان شاهد مهر استان در حوزه‌های مطالبه‌گری، بررسی وضعیت معیشت ایثارگران، فرهنگی، بررسی رفع موانع وضعیت درمانی و اقلام دارویی فرزندان شاهد و خانواده آنان، ایجاد کمیته خیرین و پیگیری مسائل سیاسی فعالیت خود را آغاز کرده است‌.

یکی از عمده‌ترین دغدغه فرزندان شاهد در گیلان انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی بوده و در همین راستا و با همت جمعیت فرزندان شاهد مهر استان جشنواره هنرهای نمایشی مجموعه پاتوق فرهنگی، هنری، اجتماعی بسیج گیلان با موضوعات اجتماعی، شهید و دفاع مقدس برگزار شده است.

مسؤول جمعیت فرزندان شاهد مهر استان می‌گوید کارخانه‌های استان گیلان در طول سالیان گذشته توسط افرادی سودجو نابود شده و جوانان بسیاری از کار بی‌کار شدند ولی فرزندان شهید در گیلان بیکار ننشسته و در چهارچوب قوانین و رهنمودهای مقام معظم رهبری کارهای مطالبه‌گری خود را آغاز کرده است.

مهرجو گله‌مندی‌ هم از برخی دارد که می‌گویند همه امکانات جامعه در اختیار فرزندان شهداست درحالی‌که برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه در مورد ایثارگران عملاً اجرایی نشده و این قوانین در حال خاک خوردن هستند و حقوق فرزندان شهدا ازدست‌رفته است.

وی دغدغه فرزندان شاهد را فقط رسیدگی به وضعیت خود نمی‌داند و معتقد است در چند ماه گذشته بررسی وضعیت معیشت ایثارگران و حتی مستمندان عادی استان خانواده زندانیان غیر عمد موردتوجه جمعیت فرزندان شاهد مهر استان بوده و اقداماتی هم در این خصوص اتخاذشده و کمیته خیرین ایجاد شده است.

وقتی با مسؤول جمعیت فرزندان شاهد مهر استان در حال گفت‌وگو بودم مهرجو به عدم توجه به برخی جانبازان در تهیه اقلام دارویی اشاره کرد و گفت: این جمعیت همواره در تلاش است تا به وضعیت فرزندان شهدا، جانبازان و خانواده‌های آنان رسیدگی کرده و جلسات را در این خصوص با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان برگزار شده است تا موانع موجود در راه تهیه برخی از داروها برداشته شود زیرا خانواده شهدا و به‌ویژه جانبازان فقط باید دغدغه درمان خود را داشته باشند.

طبق گفته‌های مهرجو مسؤول جمعیت فرزندان شاهد مهر استان بررسی و رفع موانع اشتغال و ایجاد شغل اعم از بخش دولتی و خصوصی جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگران استان از طریق مسؤولین تشکل و دولتی در سازمان‌ها یکی از اهداف جمعیت فرزندان شاهد مهر استان است.

 

مهرجو می‌گوید سعی در کاهش بروکراسی ادارات در مقابل طرح‌های سرمایه‌گذاری در مقاطع مختلف استان و رونق اقتصادی از طریق مسؤولین بلندپایه استانی و برخی موارد کشوری  با روحیه جهادی و مطالبه‌گری، پشتیبانی از ورود سرمایه‌گذار به استان و رفع موانع در انجام پروژه‌های استانی فعالیت فرهنگی، هنری ... نشر آثار دفاع مقدس... تولید تیزر و فیلم کوتاه از خاطرات ایثارگران به نحوی جدید و تماشاگرپسند و امروزی. سعی در تغییر افکار منفی ضدانقلاب  امربه‌معروف و نهی از منکر به روش‌های گوناگون امروزی و قبول آن توسط جوان امروزی مدگرا ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های جمعیت فرزندان شاهد مهر استان گیلان است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول