اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افتتاح مدرسه تخصصی حفظ قرآن برای نخستین بار در فارس

مدیر آموزش و پروش جهرم گفت: برای دومین بار در کشور و اولین بار در استان فارس، مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم همراه با تحصیل یاس نبی (س) افتتاح شد.

افتتاح مدرسه تخصصی حفظ قرآن برای نخستین بار در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، از سال تحصیلی جدید، دانش آموزان دختر پایه هفتم جهرمی می‌توانند با ثبت نام در دارالتحفیظ بیت الاحزان و گزینش در کلاس های حفظ قرآن کریم شرکت کنند و هم زمان تحصیل رسمی خود را نیز ادامه دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه میان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جهرم و دارالتحفیظ بیت الاحزان حضرت زهرا (س)، دانش آموزان دختر پایه هفتم می‌توانند با ثبت نام در یکی از مدارس دولتی شهر و درخواست شرکت هم زمان در کلاس های آموزش حفظ قرآن کریم  بدون حضور در کلاس‌های مدرسه ادامه تحصیل دهند.

مهدی نیک فر افزود: این دانش آموزان امکان حضور در امتحانات نوبت اول دی ماه و نوبت دوم خردادماه را دارند و نمره پایانی هر نوبت بعنوان نمره مستمر محسوب می شود ودر صورت قبولی می توانند به پایه بالاتر بروند.

وی با اشاره به اینکه این طرح بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر انس و حفظ قرآن کریم در مدارس و با استفاده از ظرفیت های کمیسیون موارد خاص امتحانات دانش آموزی در شهرستان اجرا می شود، گفت: با توجه به دریافت مجوز های لازم کلاس های فوق برنامه تحصیلی برای آمادگی بیشتر در امتحانات در مکان مدرسه برگزار می‌شود.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن ابرازی تصریح کرد: امیدواریم برای سال آینده نیز بتوانیم این طرح را برای دانش آموزان پسر اجرا کنیم.

گفتنی است مدرسه قرآنی یاس نبی(س) در خارقان شهر جهرم خیابان شهید محبی کوچه یک واقع شده است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول