اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

روش پرداخت صدقات با اسکن/۶ هزار بارکد آزمایشی فعال شدند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد البرز با بیان اینکه پرداخت صدقه با کد QR یک روش پرداخت بدون تماس است که با اسکن این کد از طریق تلفن همراه انجام می‌گیرد، گفت: در حال حاضر ۱۸۰ هزار صندوق صدقات فعال در استان البرز وجود دارد .

روش پرداخت صدقات با اسکن/۶ هزار بارکد آزمایشی فعال شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رضا لشینی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد البرز، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در بستر فضای مجازی برگزار شد، بابیان اینکه این روش پرداخت یک جایگزین آسان، سریع، کاربردی و بهداشتی برای انتقال وجه است، گفت: بابت هر مشترک صندوق صدقات یک کد تعریف‌شده است و در حال حاضر بارکد ۶۰۰۰ صندوق صدقات در منطقه یک کرج و شهرستان نظرآباد به‌صورت آزمایشی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین کاربردهای کد QR ذخیره اطلاعات تماس است، افزود: کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی از دیگر ویژگی‌های مهم این شیوه است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد البرز با تأکید بر اینکه، صدقات مطابق جدول سهم‌بندی و مبتنی بر نیاز جامعه هدف در امور معیشتی، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود، یادآور شد: هم‌اکنون حدود ۱۸۰ هزار  صندوق صدقات فعال در استان البرز وجود دارد که ۱۵۷ هزار صندوق در اختیار مشترکان خانگی و بقیه در قالب صندوق بزرگ و متوسط در معابر، ادارات، مجتمع‌های تجاری و مدارس نصب‌شده‌اند.

لشینی گفت: پرداخت الکترونیکی از طریق سامانه (ussd) از دیگر روش‌های پرداخت صدقه می‌باشد که این سامانه توسط سیستم‌های اندروید (گوشی‌های هوشمند) قابل‌استفاده و بر روی تمام سیم‌کارت‌های (دائمی و اعتباری) فعال می‌باشد و کافی است بر روی گوشی خود کد دستوری #۰۲۶ ۸۸۷۷ را شماره‌گیری نمایید.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول