اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

واحدهای قضایی در آذربایجان‌غربی به دادرسی تصویری مجهز شدند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از امکان برگزاری جلسات دادرسی به صورت از راه دور خبر داد و گفت: ۷۰ درصد واحدهای قضایی این استان به امکانات تصویری جهت دادرسی از راه دور مجهز شدند.

واحدهای قضایی در آذربایجان‌غربی به دادرسی تصویری مجهز شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان‌غربی ناصر عتباتی اظهار داشت: تمام مراکز قضایی شامل دادسرا، دادیاری‌ها، شعبه‌های مختلف قضایی و همچنین زندان‌های سطح استان برای برگزاری محاکمه‌های تصویری و از راه دور در دستور کار قرار گرفت و ۷۰ درصد واحدهای قضایی استان به امکانات تصویری جهت دادرسی از راه دور مجهز شدند.

وی ادامه داد: با اجرای دادرسی الکترونیکی مخاطرات جاده‌ای و اقدامات انجام شده برای فراری دادن متهمان نیز غیرممکن شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه در شرایط مقابله با کرونا بهترین روش برای تسریع در مراحل دادرسی و تأمین سلامت زندانیان و همکاران قضایی و پیشگیری از دیگر مشکلات، اجرای دادرسی الکترونیک است تصریح کرد:در بدرقه فیزیکی بین استانی حدود یک ماه زمان به طول می‌انجامید اما از این طریق ظرف یک ساعت دادرسی لازم معمول می‌شود.

عتباتی، مستندسازی‌های صوتی و تصویری را از فواید طرح مزبور عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح با پیگیری‌های دادگستری آذربایجان‌غربی، ارتباط زندان‌های استان برای افزایش سرعت بر روی بستر فیبر نوری برقرار شده است.

وی یادآور شد: امکان برقراری تماس تصویری بین زندانیان و خانواده‌های آنان نیز در راستای جلوگیری از ورود و طی کردن مسافت‌های طولانی در دفاتر قضایی در دست اجرا است که به زودی این امکان نیز برای ملاقات‌های آنلاین زندانیان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول