اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

پیشرفت ۵۰ درصدی احداث سد باغان در جم

سد باغان تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طول کلی خط انتقال آن۲۷ کیلومتر که درحال حاضر پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد داشته و تا شرکت پالایش گاز فجر جم است.

پیشرفت ۵۰ درصدی احداث سد باغان در جم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جم، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر صبح امروز به همراه جمعی از مسؤولین استانی و شهرستانی از روند اجرای پروژه سد باغان بازدید کرد.

در این پروژه، آب توسط آبگیرِ پیش بینی شده سد مستقیم وارد ایستگاه شماره ۱ در محل سد شده و از آنجا توسط ایستگاه پمپاژ شماره ۱ با چهار پمپ اصلی و یک پمپ ذخیره توسط خط لوله‌ای با قطر ۶۰۰ میلیمتر و طول خط حدود ۱/۵ کیلومتر به تصفیه خانه با ۳۲۰ متر ارتفاع از سطح دریا منتقل می‌کند. 

طول کلی خط انتقال ۲۷ کیلومتر(درحال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد) و تا شرکت پالایش گاز فجر جم است که با رسیدن آب، کلیه چاه‌های آن شرکت پلمب خواهند شد.

 گفتنی است در صورت اتمام خط انتقال، آب از طریق فرازبند سد و پیش از اتمام کلی پروژه، به شرکت پالایش گاز فجر جم انتقال داده می‌شود. در میانه مسیر نیز  انشعاب شهرهای ریز و انارستان قرار دارد.

به گزارش فارس، بنا به گفته مسؤولان سد باغان تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول