اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

رهاسازی آب از سد مخزنی کرخه در دستور کار/ هورالعظیم جان می‌گیرد

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: به دنبال مشکلات ایجادشده در بخش‌های پایین‌دستی رودخانه کرخه در زمینه تامین منابع آب جهت مصارف شرب، نیاز آبی احشام و نیز حقابه تالاب هورالعظیم برنامه رهاسازی موجی از سد مخزنی کرخه در دستور کار قرار گرفت.

رهاسازی آب از سد مخزنی کرخه در دستور کار/ هورالعظیم جان می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی شهبازی معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: بدنبال مشکلات ایجاد شده در بخشهای پایین دستی رودخانه کرخه در زمینه تامین منابع آب جهت مصارف شرب، نیاز آبی احشام و نیز حقابه تلاب هورالعظیم برنامه رهاسازی موجی از سد مخزنی کرخه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این برنامه از تاریخ  23 تیرماه به اجرا گذاشته شده و بر این اساس خروجی سد کرخه به 130 مترمکعب در ثانیه افزایش یافت که تقریبا دو برابر برنامه مدیریت تنش خشکسالی استان است.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: جهت دستیابی به اهداف برنامه رهاسازی موجی و تامین نیازهای تعریف شده، هماهنگی‌های گسترده صورت گرفته در استان با محوریت استانداری خوزستان صورت گرفته و تیم‌های عملیاتی ویژه‌ای جهت کنترل برداشت‌ها در کل طول مسیر رودخانه تشکیل گردید.

وی ادامه داد: بر این اساس کل رودخانه به پنج بازه اصلی تقسیم بندی شد و در هر بازه دستگاه‌های اجرایی متولی حفظ آب تا رسیدن به بخشهای پایین دستی را بر عهده گرفته است.

علی شهبازی تصریح کرد: علاوه بر این تمهیدات ویژه‌ای برای ایجاد منابع آب پایدار برای مصارف شرب در بخشهای پایین دستی خصوصا رودخانه‌های نیسان و کرخه نور صورت گرفت است.

وی بیان کرد: متاسفانه کشت وسیع شلتوک در مسیر رودخانه کرخه در تیرماه در مسیر رودخانه کرخه بر خلاف برنامه مصوب خشکسالی، سبب تنشهای آبی قابل توجه در تامین منابع آب شرب و حقابه زیست محیطی تالاب در پایین دست رودخانه کرخه گردید.

شهبازی عنوان کرد: در شرایط کنونی با حجم انحرافات ایجاد شده در برنامه مدیریت خشکسالی استان ریسک‌های تامین مصارف در پاییز سال جاری در حال افزایش است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول