اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

گچساران میزبان ستاد بحران استان/ اظهار نظر مسئولان در خصوص آتش‌سوزی‌‌ها/حمل 400 نیرو با بالگرد

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ درصد از آتش سوزی های اخیر انسانی بوده است.

گچساران میزبان ستاد بحران استان/ اظهار نظر مسئولان در خصوص آتش‌سوزی‌‌ها/حمل 400 نیرو با بالگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران علیرضا اتابک در جلسه فوق العاده ستاد بحران استان و شهرستان در گچساران اظهار کرد: در آتش سوزی های نارک و خامی تمامی دستگاه های امنیتی و اداری و نیروهای مردمی همه با هم پای کار آمدند.

وی بیان کرد: اگر در لحظات اولیه بحران همکاری صورت گیرد و دستگاه های شهرستان‌تقویت شوند فشار کمتر می شود.

فرماندار گچساران تصریح کرد: در این آتش سوزی دادستان و رئیس دادگستری شهرستان و دیگر اعضای شورای تامین جزو نفرات اول صف مهار حضور داشتند.

اتابک با اشاره به مهار آتش در گرمای بالای ۵۰ درجه که سخت و دشوار بود، عنوان کرد: برای مهار آتش تمام امکانات را همزمان با نیروی انسانی در حد توان به کار بردیم.

وی گفت: این آتش سوزی اخیر در وسعت بالا در مناطق فتح، باشت، نارک، دیل ، مارین، نیمدور و کوه خامی رخ داد که با همکاری همه نهادها و تشکل های مردمی با تلاش شبانه روزی مهار گردید.

فرماندار گچساران اظهار کرد: باید در بحران ها ظرفیت سازی ایجاد کرد و از مسائل حاشیه ای دور ماند.

اتابک بیان کرد: باید برای نگهداری از منابع ملی و طبیعی که خود ثروت همگانی می باشد فرهنگ سازی شود.

وی افزود: جا دارد از تمام‌ن هادها و تشکل های مردم نهاد و‌ تمام کسانی که ما را در این‌عملیات گسترده یاری کر ند تقدیر و تشکر کرد.

رضا کاکاوند هم بیان کرد: سامانه ای در قالب افزایش ابر و به صورت بارش در بخش هایی استان از فردا شنبه عصر فعالیت آن آغاز می شود.

وی بیان کرد: انتظار می رود این سامانه تا دوشنبه به فعالیت خود ادامه دهد.

مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با وجود این سامانه دمای هوا در مناطق سردسیر و گرمسیر استان چند درجه کاهش پیدا خواهد کرد.

کاکاوند عنوان کرد: در این سامانه سرعت وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: در زمان آتش سوزی در مناطق درگیر سرعت باد ۱۵ کیلومتر در ساعت بود، که کار را برای فرود و هلی برد با مشکل مواجه می کرد.

غلامحسین حکمتیان نیز در این نشست با اشاره به اینکه آتش سوزی های اخیر در کوه خامی و نارک توان زیادی از ما را گرفت، خاطرنشان کرد: یک‌ جلسه اضطراری در اداره منابع طبیعی گچساران تشکیل و تجدید قوا در تیم های مهار صورت گرفته است.

وی بیان کرد: قرار شد تا از ظرفیت دهیاران و تشکل های مردم نهاد در عملیات ها استفاده شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری کهگیلویه و بویراحمد با عنوان اینکه ۱۰ دستگاه دمنده به زودی به استان اعزام می شود، ادامه داد: تا سال ۹۸ در سطح استان بالغ بر ۴۳ دستگاه دمنده وجود داشت که در حال حاضر با تلاش استاندار این میزان به ۲۷۰ دستگاه رسیده است.

حکمتیان بیان کرد: انتظار می رود تا دوماه آینده تعداد دستگاه های دمنده استان به ۳۰۰ عدد برسد.

سید اسدالله هاشمی مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در این‌ جلسه افزود: تا قبل از سال ۹۸ افزون بر ۱۲ دستگاه دمنده در محیط زیست استان وجود داشت که در حال حاضر تعداد ۶۰ دستگاه خریداری شده و بالغ بر ۱۵ دمنده را به دهیاران اهدا کردیم.

هاشمی با اشاره به آمادگی بستن قرارداد با تشکل های مردمی در استان، اظهار کرد: برای اولین بار محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با تشکل های مردم نهاد قرار داد بسته است.

وی با عنوان اینکه تمام نیروهای محیط زیست آماده هستند، گفت: تمام نیروهای محیط زیست بجز خانم ها در اداره کل همه بر ای مهار آتش سوزی های اخیر در خامی و نارک‌ پای کار آمدند.

جهانبخش وحدت نژاد سرپرست اورژانس کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این استان بالغ بر ۴۸ پایگاه وجود دارد که از این تعداد افزون بر ۴۷ پایگاه زمینی و ۱ پایگاه هوایی می باشد و در گچساران ۸ پایگاه زمینی و باشت نیز ۳ پایگاه زمینی وجود دارد.

امان اله جهانبین مدیر کل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در این استان ۱۰ پایگاه ثابت و موقت وجود دارد.

وی عنوان کرد: از این‌تعداد ۶ پایگاه ثابت و ۴ پست نیز موقت هستند. جهان بین بیان کرد: در محور باشت و چرام نیز که فاقد پایگاه امداد جاده ای بود ،کار ساخت یک‌پایگاه در این محور به اتمام رسیده و به زودی افتتاح می شود.

محمدی مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عامل بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی های یک سال اخیر استان انسانی بوده است.

وی عنوان کرد: در همین‌مدت زمان با پیگیری های استاندار در راستای اعزام بالگرد توانستیم برای مهار آتش در مناطق صعب العبور ۴ فروند بالگرد را اعزام و بیش از ۷۰ شورای پرواز را انجام دهیم.

محمدی با اشاره به مشارکت خوب شرکت بهره برداری نفت و‌ گاز گچساران و زلزله نگاری، گفت: در عملیات مهار آتش سوزی اخیر بیش از ۴۰۰ نیرو با بالگردهای جابه جا شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و‌گاز گچساران خاطر نشان کرد: این دستگاه تا کنون مانند هرسال با تمام توان در مهار آتش سوزی های شهرستان همکاری های لازم را انجام داده است.

هوشنگ صیدالی اظهار کرد: از ۷ ماه گذشته تا کنون به دلیل انتقال فرودگاه گچساران به سازمان هوایی برای پرواز های کوپتر با محدودیت و گاه مشکل مواجه شدیم.

وی افزود: در این‌مدت متاسفانه برای پرواز بهانه آوردند که ساعت پرواز شما به اتمام رسیده و اگر می خواهید پرواز انجام شود باید با نرخ ۱۰ برابر آن را انجام دهید.

صیدالی با تاکید بر این که در تمام شرایط کوتاهی نخواهیم کرد، افزود: با توجه به گرمای هوا در گچساران نیاز می باشد یک‌ دستگاه های کوپتر در ۳ ماه تابستان در این شهرستان برای کمک به اطفا حریق آتش سوزی ها حضور داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول