اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افزایش عمق چاه‌های آب شهریار، به ۲۲۰ متر/ واحدهای بزرگ صنعتی شهریار مبنای قانونی ندارند

فرماندار شهریار با اشاره به افزایش عمق چاه‌های آب شرب و کشاورزی شهریار به بیش از ۲۰۰ و۲۲۰ متر، گفت: هیچ یک از واحدهای صنعتی بزرگ استقرار یافته در شهریار پیش از چند سال گذشته، مبنای قانونی ندارند و حالا با مشکل تمدید مجوز مواجه هستند.

افزایش عمق چاه‌های آب شهریار، به ۲۲۰ متر/ واحدهای بزرگ صنعتی شهریار مبنای قانونی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، نورالله طاهری فرماندار شهریار در نشست مشترک فرمانداران و ائمه جمعه غرب استان تهران با مجمع نمایندگان استان تهران، اظهار کرد: حدود یک میلیون نفر جمعیت در ۳۹۰ کیلومتر پهنه جغرافیایی شهرستان شهریار حضور دارند و ۲۲۰۲ نفر در هر کیلومتر مربع سکونت دارند و این جمعیت با بضاعت یک فرمانداری اداره می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تعریف سازوکار مشخص، ارتقای مدیریت این ۳ شهرستان و تقویت ادارات، افزود: شهرستان‌های غرب استان تهران نیازمند یک توسعه همگون مدیریتی هستند تا وضعیت خود را بهبود بخشیده و فاصله خود با مردم را کاهش دهند.

فرماندار شهریار بیان داشت: از سال ۹۵ تا امروز ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت شهریار افزوده شده است اما از نظر زیرساختی و کمک‌ها، اقدامات لازم انجام نشده است و به نظر می‌رسد که بایستی توجه ویژه‌ای از سوی مقامات عالی اجرایی و تقنینی به شهرستان‌های تهران شود.

طاهری با اشاره به موضوعات صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری در طرح آمایش سرزمینی شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: ما در بحث آب شرب و آب کشاورزی با مشکل مواجه هستیم و عمق چاه‌های آب شرب و کشاورزی شهریار به بالای ۲۰۰ یا ۲۲۰ متر رسیده است.

وی با اشاره طرح‌ها و پروژه‌های آماده به منظور تقویت آب شرب شهرستان و اتصال به آب‌های سطحی، گفت: این موضوع نیاز به بودجه دارد تا آب شرب شهرستان از محل آب‌های سطحی تامین شده و آب‌های عمقی به دلیل فرونشست ویژه دشت شهریار در کشور مسدود شود.

فرماندار شهریار با اشاره به نیاز به بودجه برای انتقال آب از تصفیه‌خانه‌های منطقه به اراضی کشاورزی، ادامه داد: در موضوع صنعت نیز علی‌رغم کار در پهنه ۵۰۰ هکتاری شهرک صنعتی شهید سلیمانی و پیشرفت ۵۵ درصدی این پروژه، مشکلات فراوانی وجود دارد و هیچ یک از واحدهای صنعتی بزرگ استقرار یافته در گوشه و کنار شهریار پیش از چند سال گذشته، مبنای قانونی ندارند.

طاهری با اشاره به مشکل تمدید مجوز واحدهای صنعتی و ایرادهای سازمان محیط زیست اضافه کرد: قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری همچنان سایه سنگینی بر صنایع ما است که کمک عزیزان در مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

وی با اشاره به وجود ۱۸ هزار هکتار باغ و اراضی زراعی در شهرستان شهریار، تصریح کرد: بایستی تدبیری از سوی مجلس اندیشیده شود تا به مطالبه و ذائقه مردم مبنی بر ساخت باغ‌ویلاها پاسخ داده شده از ضرر‌های تخریب ساخت‌وسازها در اراضی زراعی و باغات و کمک به باغداران و کشاورزان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول