اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اساسنامه مجمع خطبای خراسان به‌زودی رونمایی می‌شود

عضو هیأت امنای مجمع خطبای خراسان گفت: گزارش تدوین اساسنامه به سمع و نظر شورای عالی خطبای خراسان رسید و به‌زودی آیین رونمایی از اساسنامه با حضور تمام اعضای مجمع عمومی، هیأت امنا و اعضای شورای عالی برگزار می‌شود.

اساسنامه مجمع خطبای خراسان به‌زودی رونمایی می‌شود

حجت الاسلام احمد صابری تولایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه اولین جلسه هیأت امنا و شورای عالی مجمع خطبای خراسان بزرگ برگزار شد، اظهار کرد: این مجمع از سه سال پیش شروع به‌کار کرد اما با توجه به اینکه یک کار غیرمنسجم بود، تصمیم بر این شد که در یک انتخابات توسط مجمع عمومی که بیش از ۹۰ نفر از خطبای برجسته مشهد که با حضور آیت الله سیدان و آیت الله اشرفی در آن شرکت داشتند، ۱۱ نفر به عنوان هیئت امنا تعیین شدند که ۹ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل هستند.

عضو هیأت امنای مجمع خطبای خراسان افزود: هیأت امنا طی جلسات متعدد اساسنامه‌ای را تدوین کرد و در روز چهارشنبه گزارش تدوین اساسنامه به سمع و نظر شورای عالی خطبای خراسان رسید، این شورا اساسنامه را تایید و مصوب کردند و ملاحظات و نکاتی داشتند که مورد توجه قرار گرفت و به‌زودی آیین رونمایی از اساسنامه با حضور تمام اعضای مجمع عمومی، هیأت امنا و اعضای شورای عالی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیأت امنای شورای عالی خطبای خراسان غیر از بنده، حجج اسلام دهشت، نظافت، رضایی تهرانی، مهاجر، امین‌نیا، فرازی‌نیا، الهی خراسانی، اسلامی‌فر هستند.

صابری تولایی بیان کرد: اعضای هیأت امنا در جلسه داخلی که داشتند به اتفاق آرا حجت الاسلام نظافت را به عنوان ریاست مجمع خطبای خراسان و آقای غفوری‌منش را به عنوان دبیر مجمع انتخاب کردند.

عضو هیأت امنای مجمع خطبای خراسان عنوان کرد: این مجمع، مجمع خطبای خراسان بزرگ است یعنی سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی را شامل می‌شود، ۱۳ جلسه تاکنون برگزار شده است و در جلسات اخیر از هر شهری از خراسان رضوی یک خطیب برجسته در جلسه حضور داشت که از این به بعد نیز توسعه پیدا می‌کند و خطبای خراسان شمالی و جنوبی نیز به ما ملحق می‌شوند.

وی متذکر شد: در مجمع خطبای خراسان همه اذعان کردند که جزو آرزوی تمام خطبا بوده که در گذشته به صورت مقطعی و محدود جلساتی داشتند اما به این گستردگی تا به امروز سابقه نداشته که الحمدلله این اتفاق مبارک در حوزه علمیه خراسان افتاده است.

صابری تولایی افزود: مجمع خطبا یک مجمع مستقل و بدون هیچ‌گونه وابستگی هویتی و مالی به مجموعه‌های تبلیغی حوزه علمیه است اما در تمام ماموریت‌های خودش حمایت، همکاری و رفاقت با مجموعه‌های تبلیغی را مدنظر قرار داده است.

این عضو هیأت امنای مجمع خطبای خراسان درباره ۱۰ هدف تشکیل این مجمع گفت: ایجاد همدلی و مؤانست بین خطبای استان، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و هم‌فکری پیرامون مقوله‌های تبلیغی، بهره‌مندی از ظرفیت پیشکسوتان امر خطابه جهت نیروسازی جوان، جریان‌سازی تبلیغی در استان و کشور با ایجاد وحدت رویه در موضوعات تبلیغی، کمک‌رسانی به مجموعه‌های تبلیغی استان در عرصه‌های نیروسازی و محتواسازی، محتواسازی تبلیغی در مناسبت‌های مذهبی و ملی متناسب با مسئله‌های جامعه، رصد آسیب‌ها و چالش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی فراروی خطبا و تلاش برای برطرف کردن آن‌ها، نقش‌آفرینی مؤثر و اعلام موضع در مناسبات فرهنگی، تبلیغی استان، کشور و جهان اسلام، حضور مؤثر در مجموعه‌های تبلیغی کشور جهت تثبیت و ارتقای خطابه خراسان و استعدادسنجی تخصصی سخنوران و بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها در جهت توانمند سازی خطبا از جمله اهداف تشکیل مجمع خطبا است.

وی عنوان کرد: اعضای شورای عالی مجمع خطبای خراسان ۱۴ تن از خطبای بزرگوار که شأن حقوقی‌شان را در نظر نگرفته‌ایم و فقط به شأن حقیقی‌شان مورد خطاب قرار گرفته‌اند، آیات عظام علم الهدی، سیدان، شیخ جواد مروی، سید احمد خراسانی و حجج اسلام عبدخدائی، رجائی خراسانی، سیدجعفر طباطبائی، نبوی، راشد یزدی، گرایلی، احمد مروی، سید آبادی، فرزانه و واعظ شهیدی این عزیزان به عنوان شورای عالی مجمع خطبا توسط هیأت مؤسس پیشنهاد شدند و پذیرفتند این خدمت را در شورای مجمع خطبای خراسان داشته باشند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول