اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

قاضی زاده هاشمی : توسعه ایران در گرو تغییر نگاه مدل حکمرانی است

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس یازدهم در جریان دیدار با فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان یزد با اشاره به این‌که متاسفانه وزارت خانه‌های مختلف جزیره‌ای عمل می‌کنند، گفت: لازمه حل این مشکل تغییر نگاه مدل حکمرانی است.

قاضی زاده هاشمی : توسعه ایران در گرو تغییر نگاه مدل حکمرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی عصر دیروز در نشست با فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یزد که دقایقی قبل در سالن همایشهای تربیت معلم  یزد برگزار شد، با بیان این‌که ملت ایران سخت کوشی را از یزدی ها یادگرفته و حتی در کشورهایی مثل پاکستان و هند حضور یزدی ها احساس می شود، اظهار کرد: شما یزدی ها پیشتاز مقاومت در برابر سختی ها هستید

وی افزود: متاسفانه امروز چرخ کشور به گل نشسته و در حال حاضر کمتر از ۴۰درصد ظرفیت صنعتی در حال فعالیت است که امیدواریم با دولت جدید در کنار مجلس و جریان جوان انقلابی که در کشور به راه افتاده  شاهد تحولات خوبی در حوزه های مختلف باشیم 

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد:  البته زمانی کشور پویا می شود که هدف مشترک و مشخص وجود داشته باشد و کسانی که مسئولیت هماهنگ سازی بخش های مختلف را برعهده دارند باید آن را در یک جهت هدایت کنند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس یازدهم با اشاره به این‌که متاسفانه وزارت خانه‌های مختلف جزیره‌ای عمل می‌کنند بیان کرد: لازمه حل این مشکل تغییر نگاه مدل حکمرانی است برای مثال وقتی ما در حوزه تولید ارزان ترینیم در حوزه گردشگری هم ارزان ترین هستیم، هند و ترکیه در حوزه صنعت گردشگری سلامت سالانه به ترتیب بیش از  ۵و‌۲میلیارد دلار درآمد دارند  درحالی که در بحث پزشکی با توانمندی های ما در این حوزه قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: امروز امکانات زیادی در کشور داریم به گونه ای که  ۱۰درصد منابع جهان به نسبت جمعیت  در اختیار ماست که ضروری است در همه ابعاد از این ظرفیت استفاده کنیم 

قاضی زاه هاشی در ادامه با بیان این‌که علت مشکلات متعدد کشور ناشی از توسعه زیرساخت ها نبوده بلکه ناشی از این بوده که هدف مناسبی را دنبال نکرده و خود را تجهیز ننمودیم در حالیکه تجربه نشان می‌دهد کشورهای پیشرفته که چهش مناسبی داشتند به دلیل اصلاح ساختاری با هدف گذاری درست و عزم ملی به این مهم دست یافتند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران با اشاره به سخنانش در مناظره های انتخاباتی ابراز داشت: برنامه هایی که در دوران انتخابات به آن اشاره کردم حاصل سه سال تحقیق و بررسی بود متاسفانه امروز دولت ها پروژه پایه عمل می کنند یعنی دولت هابی هستند که پروژه ها را بر اساس بحران تعریف می کنند و این مدل حکمرانی ما  که همه چیز  دست دولت باشد و مردم هم پیمانکاران او باشند باید اصلاح گردد.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی وجود بازار سیاه گسترده در کشور را ناشی از فرار از چنگال دولت دانست و ابراز داشت:  متاسفانه علی رغم شعارهایی که در خصوص اقتصاد مردمی داده میشود اما بازهم برای مردم فکر میکنیم و تصمیم میگیرم بنابراین باید نظام اداری کشور و مدل حکمرانی اصلاح شود و نیازمند تغییر نگاه در این عرصه هستی

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به حضور با شکوه مردم در انتخابات اخیر اظهار داشت: مردم در برخی کشورها کاری به سیاست ندارند اما در کشور ما اگر تعدادی در انتخابات شرکت نمی کنند به معنای بی‌تفاوتی نیست بلکه قهر مردم به معنای رساندن پیام به دولتمردان برای رفع مشکلات است.

ضرورت ایجاد شبکه ملی آب در کشور

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دوره سیزدهم در بخش دیگری از سخنانش  مسئله آب را مسئله امروز کل فلات ایران دانست ابراز داشت: متاسفانه جمعیت ما از مناطقی که تنش آبی ندارند به دلیل عدم توجه به زیرساخت های اشتغال و امکانات به مناطقی که تنش آبی دارند مهاجرت کردند.

قاضی زاده  با اشاره به همزیستی سه هزار ساله یزدی ها با کم آبی گفت: باید شبکه ملی آب در کشور مانند شبکه گاز و برق ایجاد شود تا بتوان مدیریت بهتری روی این موضوع صورت گیرد البته در موضوع اب یزد باید پروژه هابی تعریف شود که منافع هر دواستان تامین شود نه اینکه بین مردم  یزد و اصفهان دعوا ایجاد کنیم .

وی اضافه کرد: در یزد که دچار کمبود آب هستید منابع آب شور وجود دارد  که آب شیرین را هم ازبین می برد البته شرکت های دانش بنیان می توانند با هزینه ای کمتر از هزینه خط لوله آب، آب را لب شور کرده و در اختیار صنایع قرار دهند.

آموزش و پرورش؛  خط مقدم پیشگیری از آسیب های اجتماعی 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، آموزش و پرورش را خط مقدم پیشگیری از آسیب های مختلف در کشور عنوان کرد و ابراز داشت: این وزارتخانه بزرگترین کارخانه تولید کننده کشور بوده و در حقیقت اصلاح این دستگاه باید از فلسفه تعلیم و تربیت شروع کند و طرح تحول از این زاویه ناقص بوده چرا که مبانی و راهکارها با هم همخوانی ندارد و نیازمند اصلاح است. 

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان حوزه سلامت را یک حوزه زیرساختی برشمرد و ابراز داشت: متاسفانه  دو حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش  در چشم دولت ها دو وزارتخانه مصرفی نگاه می شود در حالی که چنین چیزی نیست  و کرونا به خوبی نشان داد که اگر از حوزه سلامت غفلت شود همه کارها تعطیل می شود و این حوزه شوخی بردار نیست.البته موضوع  عارض منافع آن هم  به دلیل پول زدگی در  این حوزه وجود دارد که باید برای آن فکر اساسی برداشت. 

قاضی زاده در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه تولید ثروت باید در خلق دانش باشد نه نیروی کار اظهار داشت: البته تولید ثروت با خلق دانش  در حال حاضر مزیت نسبی ماست اما همه اقتصاد کشور  باید دانش بنیان باشد و در مرز فناوری حرکت کند.

وی تصریح کرد: باید  از وارد کننده فناوری به تولیدکننده تبدیل شویم و کشورهای همسایه از تولیدات ما مصرف کنند که البته طرحی در این زمینه تهیه شده با عنوان «ایران بزرگ اقتصادی» که  به دولت جدید ارائه دادیم.

گفتنی است در این جلسه دوساعته یازده تن از فعالان حوزه های مختلف در  مسائل و مشکلات استان را بیان داشتند.
  
انتهای پیام /ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول