اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تریبون نماز جمعه متعلق به هیچ جناح خاصی نیست

بخشدار چاروسا گفت: تریبون نماز جمعه متعلق به هیچ جناح خاصی نیست.

تریبون نماز جمعه متعلق به هیچ جناح خاصی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، به مناسبت 5مرداد آغاز اولین نماز جمعه در کشور نشست شورای اداری در چاروسا برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در این نشست عنوان کرد: نمازجمعه مظهر وحدت و همبستگی در کشور است و سبب خنثی شدن توطئه‌های مختلفی در کشور شده است و نماز جمعه پیوند نظام و امت و به عبارتی نماز جمعه میثاق با ولایت است، خدای متعال با نماز جمعه مردم را گرامی داشت و در هر جمعه مورد خدای متعال مردم را به این معیادگاه دعوت می کند و یک اجتماع هفتگی است که بر اساس روایات حج مستمندان است و ثواب حج را دارد.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: نماز جمعه جایگاه مهم و والایی نزد خداوند و ائمه اطهار (ع) دارد و این نماز اوج تعالی بصیرتی و ایمانی انسان را نشان می دهد و نماز جمعه زمینه‌ساز رشد شخصیت ایمانی انسان  است ضمن ایجاد آرامش در انسان، شخصت الهی مومنان را ارتقا می‌دهد، نمازجمعه ضمن تقویت ارتباط انسان با خداوند، انسان را توانمند می‌کند و باعث رشد و تعالی انسان در زمینه های مختلف می شود و به برکت انقلاب اسلامی و تاکید امام خمینی (ره)،  نماز جمعه در ایران  احیا شد و امروز به اجتماعی برای اتحاد و همدلی میان جامعه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه نمودی از حاکمیت و اقتدار مسلمانان است که سبب امیدواری همکیشان و متحدان و ناامیدی دشمنان می شود تصریح کرد: از حسن توجه شورای داری بخش و بخشدار محترم نسبت تشکیل این جلسه تقدیر و تشکر می کنم  و انتظار هست به جهت تعظیم شعائر الهی و عمل به سیره رسول خدا و ائمه هدی و به جهت اینکه یکی از معجزه های انقلاب اسلامی و خدمات و آثار و برکات بی نظیری برای نظام و مردم داشت لذا انتظار هست مسئولان بخش یه این فریضه و گرامی داشت روز ۵ مرداد توجه کنند.

صلواتی خاطرنشان کرد: تریبون نماز جمعه تریبون دین اسلام و انقلاب و ولایت و قرارگاه ایمان و اخلاق و تقوا  و بصیرت افزایی و معنویت افزایی و ارزش محور و همدلی و همراهی و اتحاد است و در خدمت ارزشها و آرمانها و انقلاب و مردم است، حقیتا تریبون نماز جمعه مسئول یاور و پناگاه و ملجآ مردم در جهت حل مشکلات  است و حضور مسئولان در نماز جمعه باعث توفیق و موفقیت و خدمت رسانی بهتر به مردم می شود.

شرمت الله داربام هم در این نشست به اهمیت نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: نماز جمعه مهم‌ترین پایگاه پشتوانه و وحدت نظام محسوب می‌شود و باید از این جایگاه مراقبت کرد.

بخشدار چاروسا گفت: همه مسئولان سطح بخش باید به این فریضه عبادی سیاسی توجه کنند و در جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه می تواند تریبونی برای بیان مشکلات و در کنار آن خدمات مسئولین باشد تاکید کرد: حقیقتا تریبون نماز جمعه در سالهای گذشته توانست خدمات خوبی را برای مردم مناطق محروم داشته باشد و مسئولین هم باید با حضور در نماز جمعه خدمات خود را بیان کنند.

داربام با بیان اینکه دهیاران، شوراها و مسئولین باید به فرضیه نماز جمعه در چاروسا اهمیت دهند یادآور شد: تریبون نماز جمعه متعلق به هیچ جناح خاصی نیست و یک فریضه عبادی و سیاسی است که همه وظیفه داریم در این فریضه بسیار مهم شرکت کنند و مشکلاتی که از این تریبون بیان می شود مسئولین باید توجه و نسبت به رفع مشکلات در حد توان اقدام کنند.

در ادامه این نشست بر برگزاری شدن برنامه های ایام 5مرداد سالروز اولین نماز جمعه در کشور تاکید شد.

 

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول