اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شایسته سالاری از شعار به عمل تبدیل شود / ضعف مدیریتی در کشور یک چالش اساسی است

نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: با نهادینه کردن معیارهایی مثل شایسته سالاری در مدیران و نشان دادن راه توسعه به شرکت‌ها در اقتصاد منطقه و کشور مثمر ثمر باشیم.

شایسته سالاری از شعار به عمل تبدیل شود / ضعف مدیریتی در کشور یک چالش اساسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  ابوالفتح ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  اتاق بازرگانی ایران و تبریز به عنوان مرکز و محل مشاوره سه قوه مکلف است با تجهیز به سلاح و صلاح روز از واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری و مراکزی که در راه تعالی کسب   کار تلاش می‌کنند، حمایت کند.

وی افزود: سازمان مدیریت صنعتی هم وظیفه دارد مدیریت را علمی و عملی کند و آموزش‌های لازم برای کادر مدیریت واحدها ارائه دهد. جمعیت کثیری از مدیران استان و کشور موفق شدند از تجارب و دوره‌های علمی این سازمان بهره برند.

ابراهیمی تصریح کرد: طرح ایران تک برای سنجش بیشتر عملکرد این مدیران و شرکت‌ها با شاخص قرار دادن معیارهایی، شرکت‌ها را در محک آزمایش قرار می‌دهد تا نقاط ضعف شرکت‌ها را تشخیص داده، برطرف کند.

وی اذعان داشت: در مجموع تلاش می‌کنیم در جهت رشد قابل توجه صنایع استان قدم برداریم و با نهادینه کردن معیارهایی مثل شایسته‌سالاری در مدیران و نشان دادن راه توسعه به شرکت‌ها در اقتصاد منطقه و کشور مثمر ثمر باشیم.

هفتمین دوره "ایران تک" ۱۳ مرداد برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان‌شرقی، گفت: هفتمین دوره طرح ایران تک ۱۳ مردادماه جاری با مشارکت اتاق بازرگانی تبریز در سالن اجتماعات اتاق برگزار خواهد شد.

 جواد جهانگیری متذکر شد: سازمان مدیریت صنعتی تاکنون ۶ دوره طرح رتبه‌بندی شرکت‌های برتر منطقه شمال‌غرب و غرب کشور را برگزار کرده و دوره هفتم روز چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

پرورش ۱۰۰ مدیرعامل حرفه‌ای در تراز جهانی

در ادامه نشست مدیر علمی سازمان مدیریت صنعتی استان از برنامه‌ریزی این سازمان برای پرورش ۱۰۰ مدیرعامل حرفه‌ای در تراز جهانی خبر داد. 

باقرزاده تصریح کرد: در مسیر توسعه نیاز ما توسعه ظرفیت‌های مدیریتی است و اگر مدیر تربیت کنیم همه چیز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: آنچه کم داریم و در برخی کسب و کارها دلیل اصلی یک سری نتایج ضعیف است، ضعف ظرفیت‌های مدیریتی است. 

باقرزاده یادآور شد: اگر نتایج متفاوت از گذشته می‌خواهیم اولین قدم بازآموزی مدیران و توسعه قابلیت‌های آنهاست و سازمان مدیریت صنعتی دقیقا در این راستا قدم بر می‌دارد. 
 
 وی در ادامه به معرفی بیشتر طرح ایران تک پرداخت و گفت: هدف اصلی این طرح شفاف‌سازی فضای کسب و کار و جایگاه اقتصادی شرکت‌های استانی و منطقه‌ای و رتبه‌بندی آنها از نظر میزان تاثیرگذاری در اقتصاد استانی، منطقه‌ای و ملی با هدف گسترش رقابت میان بنگاه‌های اقتصادی و در نتیجه ایجاد بهبود در محیط کسب و کار می باشد. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول