اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«تاشکند» میزبان ششمین نشست کمیسیون دولتی ازبکستان و پاکستان

ششمین نشست کمیسیون دولتی ازبکستان و پاکستان با موضوع همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و علمی – فنی در شهر «تاشکند» برگزار شد.

«تاشکند» میزبان ششمین نشست کمیسیون دولتی ازبکستان و پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ششمین نشست کمیسیون بین دولتی ازبکستان و پاکستان در همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و علمی – فنی در شهر «تاشکند» برگزار شد.

این نشست تحت ریاست «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «عبدالرزاق داود» مشاور نخست وزیر پاکستان در مسائل بازرگانی و سرمایه گذاری برگزار شد.

در این نشست، همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، حمل و نقلی- لجستیکی، علمی- فنی و فرهنگی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین در این نشست ابعاد سازمانی و فنی سفر رسمی نخست وزیر پاکستان به ازبکستان را نیز بررسی کردند.

طرفین بر پتانسیل بزرگ در همکاری‌های سرمایه گذاری و تجارت دوجانبه تاکید کردند.

در این نشست به روسای وزارتخانه‌ها و ادارات تخصصی دو کشور دستور انجام اقدامات لازم برای افزایش تعداد طرح‌های مشترک و مبادلات بازرگانی در سال‌های نزدیک داده شد. 

طرفین در مورد تنظیم طرح‌های جدید مشترک در زمینه‌های کشاورزی، صنایع سبک و شیمیایی، داروسازی و دیگر حوزه‌های اولویت دار به توافق رسیدند.  

همچنین بر لزوم تحکیم شراکت در زمینه حمل و نقلی- لجستیکی و تشدید همکاری‌های در چارچوب اجرای طرح ساخت خط ریلی «مزار شریف- کابل- پیشاور» تاکید شد.

طرفین همچنین راه‌های افزایش کارآیی بهره برداری از پتانسیل بنادر بزرگ پاکستان مانند «کراچی»، «گوادر» و «قاسم»را بررسی کردند.

طرفین بر اهمیت گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه گردشگری بین ازبکستان و پاکستان تاکید کرد.

طرفین در این زمینه از امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت ورزش و گردشگری ازبکستان و وزارت هماهنگی بین منطقه‌ای دولت پاکستان استقبال کردند.

در پایان این نشست پروتکل نهایی شامل توافقات کلیدی به دست آمده در چارچوب مراسم‌ها در تعمیق همکاری‌های همه جانبه بین دو کشور امضا شد.

پاکستان استقلال این کشور‌ را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول