اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

حسن روحانی مذاکرات برجام را به دولت بعدی بسپارد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: حسن روحانی در حالی در روزهای پایانی دولت این ادعاها را می‌کند که دو دوره دولت را پشت سرگذاشته است که به نظرم سکوت برای وی زیبنده‌تر است و کار را به دولت بعدی بسپارد.

حسن روحانی مذاکرات برجام را به دولت بعدی بسپارد

سید کریم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با اظهارات امروز حسن روحانی در هئیت دولت مبنی بر اینکه فرصت توافق برجام را از دولت دوازدهم،گرفته‌اند، اظهار کرد: بنده صحبت‌های رئیس جمهور را تایید می‌کنم چرا که دولت دوازدهم خود این فرصت را از دولت گرفت به این دلیل که مذاکرات برجام را بر اساس مسیر منطقی وحفظ عزت ملی پیگیری نکرد.

وی با بیان اینکه ظرف چند سال مذاکره هر چه ما عقب نشینی کردیم طرف‌های مذاکره با جرأت جلو آمده‌اند، افزود: ما در مذاکرات برجام بر اساس اصول و مولفه‌هایی حرکت می‌کنیم که این اصول و مولفه‌ها در جمهوری اسلامی مشخص است و انتظار می‌رفت بر اساس آن‌ها عمل شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این اصول و مولفه‌ها ظرف یک سال و یا چند ماه گذشته تعیین نشده است، گفت: زمانی که صحبت از لغو تحریم‌ها می‌کنیم این اصل  باید به عنوان یک اصل در مذاکرات در نظر گرفته شود اما دولت اعتقادی به این اصول نداشت.

حسینی بیان کرد: موانعی که شخص رئیس جمهور صحبت از آن‌ها می‌کند موانعی است که دولت و شخص رئیس جمهور پیش پای خود گذاشتند.

وی افزود: اگر دولت از همان ابتدای مذاکرات با رعایت اصل عزت و به شکل صریح و شفاف موضع گیری می‌کرد و مواضع جمهوری اسلامی را در مقابل طرف‌های مذاکره عنوان می‌کرد قطعاً این وضعیت را نداشتیم.

حسینی با انتقاد عملکرد دولت در مذاکرات برجام، عنوان کرد: حسن روحانی در حالی در روزهای پایانی دولت یادش می‌آید این ادعاها را بکند که دو دوره دولت را پشت سرگذاشته است که به نظرم سکوت برای وی زیبنده‌تر است و کار را به دولت بعدی بسپارد.

وی افزود: چرا که دولت بعدی بر اساس منویات مقام معظم رهبری، خواسته‌ها و منافع مردم طبق آنچه در سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوب شد همچنین مسیر راهی که مشخص شده است مذاکرات برجام را دنبال خواهد کرد.

حسینی گفت: مذاکرات برجام باید براساس منافع ملی، لغو بی قید  و شرط تحریم ها و  راست آزمایی طرف مذاکره است پیگری شود  چرا که طرف مذاکره بارها  عهد داده و عهد شکنی کرده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول