اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

در شورای فرهنگ عمومی چه گذشت؟ / از سفر اعضای کمیسیون فرهنگی به شهرکرد تا پیگیری مسئله حجاب و عفاف

تخصیص بودجه به ستاد احیاء امر به معروف، اجرای طرح «سبک زندگی قرآنی»، راه‌اندازی کمیته قرآنی در ادارات و ... از مهمترین مصوبات دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جاری بود.

در شورای فرهنگ عمومی چه گذشت؟ / از سفر اعضای کمیسیون فرهنگی به شهرکرد تا پیگیری مسئله حجاب و عفاف

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد راستینه عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری از دومین سفر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: چهارمحال و بختیاری دومین استانی است که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تا دو ماه آینده به آن سفر می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان افزود: از همه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان درخواست داریم در این فرصت باقی مانده نیازهای فرهنگی استان و مواردی را که لازم است در کمیسیون فرهنگی، توسط مجلس پیگیری شود را اعلام کنند.

افزایش دو درصدی اعتبارات فرهنگی در کمیسیون فرهنگی کشور

راستینه از افزایش اعتبارات فرهنگی در کمیسیون فرهنگی خبر داد و افزود: اعتبارات کمیسیون فرهنگی در سطح کشور از نیم درصد به ۲.۵ درصد ارتقاء پیدا کرده است لذا تمام دستگاه‌های استانی سهم فرهنگی خود را از دستگاه‌های کشوری مطالبه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی در ادامه این نشست برخی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر را از جمله تعیین سیاست‌ها در ترویج امر به معروف و نهی از منکر، تعیین الگوهای رفتاری زمینه‌سازی جهت مشارکت آحاد مردم و رسانه‌های عمومی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اجرای این قانون و انتقال به دستگاه‌های ذیربط و ... را تشریح کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان با بیان اینکه این ستاد نقش اجرایی ندارد و تنها وظیفه نظارت را بر عهده دارد، افزود: اقدام اخیر که در راستای تحقق و شرح وظایف در این ستاد انجام شد طرح «محله پیشران، شهر پیشرفته» می‌باشد که جهت درگیر کردن مردم و استفاده از این ظرفیت‌ در کنار مسئولان مورد توجه قرار گرفت.

وی برخی از انتظارات ستاد احیاء را از اعضای شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: اهتمام مسئولان به ترویج روحیه امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها، توصیه ائمه جمعه شهرستان‌ها جهت فعال کردن ستادهای شهرستانی، اهتمام اعضای ستاد در جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تلاش و همکاری در خصوص تغییرات ساختار سخت افزاری ستاد و ... از جمله انتظاراتی است که از این دستگاه‌ها داریم.

مطالبه‌گری ستاد امر به معروف از دستگاه‌های فرهنگی در خصوص مسئله حجاب

احمدی ادامه داد: اهتمام جدی برای رسیدن به مصوبات شورای فرهنگ عمومی از جمله مسئله حجاب و رفتینگ یکی دیگر از انتظارات ما از این اعضا می‌باشد زیرا که مسئله رفتینگ چندین بار در شورا بیان شد اما به جای حل مشکل در سال جاری شاهد مشکلات بیشتری از سال گذشته بودیم که نیاز به ساز و کار جدیدی از سمت آب منطقه‌ای، گردشگری و ورزش و جوانان دارد.

فعالیت‌هایی در راستای ترویج و توسعه قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری نیز با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی وظیفه همگانی است، افزود: فعالیت‌هایی از جمله راه اندازی مدرسه حفظ قرآن کریم در بروجن، راه اندازی طرح سفیران قرآن توسط حافظان به مناطق دوردست، راه‌اندازی طرح پنجشنبه‌های قرآن به منظور سرکشی به حوزه‌های قرآنی در شهرستان‌ها دور دست و ساماندهی حدود ۲۰۰ خانه قرآن در راستای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی تاکنون اجرا شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: ادارات مختلف در حوزه قرآن مسئولیت دارند که می‌طلبد «کمیته قرآن» با دبیری سازمان تبلیغات در ادارات راه‌اندازی شود.

طرح «سبک زندگی قرآنی» در ادارات راه‌اندازی شود

وی بیان کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی بودجه کلیه نهادها را نسبت به قرآن کریم در نظر بگیرند و «طرح سبک زندگی قرآنی» برای خانواده‌ها در همه ادارات طراحی شود که کارشناسان‌ مجموعه آمادگی لازم برای اجرای این طرح را دارند.

اقبال عباسی در پایان این جلسه از در دستور کار قرار گرفتن آموزش‌های کوتاه مدت در راستای طرح سبک زندگی قرآنی خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند آموزش‌های کوتاه مدت سبک زندگی قرآنی را در برنامه‌های فرهنگی خود بگنجانند و برای کارکنان کلاس‌های آموزشی برگزار و بعد از برگزاری آزمون به برگزیدگان گواهی اعطا کنند.

تخصص یک میلیارد تومان به ستاد امر به معروف و نهی از منکر

 استاندار در پایان گفت: یک میلیارد تومان بابت رفع مشکلات سخت‌افزاری به ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر تخصیص می‌دهیم اما از آنجایی که ستاد ساختار اداری ندارد یکی از دستگاه‌های اجرایی باید به عنوان مجری اعلام آمادگی و بودجه را دریافت کند.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول