اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

معاون وزیر: میانگین طول دوره ساخت مدارس به ۳ سال کاهش یافت/ افتتاح دبستان ۹ کلاسه در خواف

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از کوتاه شدن میانگین زمان دوره ساخت مدرسه از ۹ سال به سه سال خبر داد و گفت: پروژه‌هایی که طی سال‌های اخیر افتتاح‌شده، عمدتاً پروژه‌هایی بوده است که عملیات اجرایی آن در سال‌های ۹۱ و ۹۲ آغازشده است.

معاون وزیر: میانگین طول دوره ساخت مدارس به ۳ سال کاهش یافت/ افتتاح دبستان ۹ کلاسه در خواف

به گزارش خبرگزاری فارس از خواف، مهرالله رخشانی‌مهر در آئین افتتاح دبستان نواب صفوی سنگان خواف که با حضور  نماینده مردم خواف در مجلس شورای اسلامی، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، خیر مدرسه‌ساز  استاد عثمان محمدپرست و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ سفر طی سه سال و نیم قبول مسئولیت در این حوزه انجام دادم که ۱۲ سفر آن به خراسان رضوی بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ در حوزه مدارس کشور افتتاح‌شده است، عمدتاً پروژه‌هایی بوده که در سال‌های ۹۱ و ۹۲ کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن به زمین‌خورده است، ابراز کرد: در حال حاضر با کوتاه شدن زمان ۶ ساله، میانگین طول دوره ساخت مدارس از ۹ سال به ۳ سال کاهش‌یافته است.

وی بابیان اینکه دبستان نواب صفوی سنگان طی دو سال ساخته‌شده است و این کاهش میانگین ساخت اتفاق مبارکی است، بیان کرد: متأسفانه زمانی که پروژه‌ای نیمه‌تمام رها می‌شود با مشکلاتی چون افزایش هزینه‌ها، درگیری‌های بین پیمانکار و کارفرما، تغییرات در معماری و سازه‌ها مواجه می‌شود.

رخشانی‌مهر تأکید کرد: مقام معظم رهبری همواره بر سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تأکید داشته‌اند، بنابراین مدارس نباید تنها محل آموزش باشند، بلکه باید محل پرورش هم باشد به همین دلیل باید در ساخت فضاهای آموزشی به موضوع تربیتی مدارس هم توجه کرد.

وی با اذعان به اینکه گوشه گوشه مدارس نقش تربیتی دارند که باید موردتوجه قرار گیرد، بر نصب زندگی‌نامه شهدا در مدارس تأکید کرد و یادآور شد: سال گذشته بسیاری از مدارس که احداث و مورد بهره‌برداری قراردادیم به نام مبارک شهدا نام‌گذاری کردیم، چراکه معتقدیم نام‌گذاری مدارس با نام شهدا نقش تربیتی دارد، بنابراین ضرورت دارد این مسیر در تمامی مدارس موردتوجه مسئولان قرار گیرد و دنبال شود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش همچنین در خصوص محوطه‌سازی در مدارس و اینکه انسان‌های بزرگ در فضاهای بزرگ، پرورش می‌یابند، خاطرنشان کرد: فضایی که دانش‌آموز از بدو ورود به داخل مدرسه تا زمانی که وارد  کلاس درس می‌شود باید موردتوجه قرار گیرد، اینکه درگذشته افرادی که زمین بزرگ برای مدرسه انتخاب می‌کردند هدفشان محوطه بزرگ بوده است و باید حواسمان به این موضوع باشد که خوشبختانه در این مدرسه لحاظ شده است.

ضرورت توجه به مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس خواف

در ادامه نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز از رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در توجه به مناطق محروم و بازدیدهای میدانی از پروژه‌های آموزش‌وپرورش در نقاط مختلف کشور قدردانی کرد.

 حجت‌الاسلام احمدپور بابیان اینکه در دین و مکتب ما بر روی تعلیم و تربیت تأکید فوق‌العاده‌ای شده است، ابراز کرد: با توجه به اینکه مراکز تعلیم و تربیت نقش مهم و اثرگذاری در عمران و آبادی فکری و ذهنی دارند، انتظار داریم  نسبت به مدارس این شهرستان به‌ویژه مدارسی که نیاز به مقاوم‌سازی، بهسازی و نوسازی دارند توجه ویژه شود و فرزندان این دیار در محیطی امن و استاندارد به فراگیری علم بپردازند.

 ۶۰۰ پروژه آموزشی در خراسان رضوی در دست احداث است

همچنین مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش و همراهی همه دست‌اندرکاران در احداث این دبستان، گفت: اداره کل نوسازی و مجمع خیرین خراسان رضوی در سایه همراهی و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز  در سطح کشور پیشتاز است.

قاسمعلی خدابنده با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از هزار و ۷۰۰ کلاس درس طی سال گذشته در خراسان رضوی، افزود: اگرچه در یک و نیم سال اخیر با شیوع ویروس کرونا شاهد بروز مشکلات مختلفی در بخش‌های مختلف بودیم، اما با تلاش و همتی که خیرین و دست‌اندرکاران امر مدرسه‌سازی داشتند در این مدت به توفیقات خوبی در عرصه توسعه و نوسازی فضاهای آموزشی داشتیم به‌طوری‌که در حال حاضر ۶۰۰ پروژه در نقاط مختلف استان در دست اجراست.

وی بابیان اینکه  برای ارائه یک آموزش باکیفیت به سه مؤلفه فضای استاندارد، نیروی انسانی خوب، توانمند و باانگیزه و سوم محتوای آموزشی خوب و باکیفیت نیاز است، ابراز کرد: در این راستا قدم اصلی را در ارائه این خدمات اداره کل نوسازی برمی‌دارد که فضا را محیا می‌کند.

 گفتنی است؛ در این مراسم دبستان نواب صفوی سنگان که کلنگ آن در سال ۹۷ در زمینی به مساحت یک هکتار به زمین زده‌شده بود، امروز با زیربنای هزار و ۲۱۶ مترمربع در دوطبقه شامل ۹ کلاس درس، چمن مصنوعی، دفتر، آبدارخانه و سایر بخش‌ها با هزینه‌ای بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات تخریب و بازسازی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول