اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ابتکار ماسالی‌ها با برگزاری جشن عروسی هیئتی

واحد خواهران هیئت روضه الحسین (ع) ماسال با برگزاری جشن عروسی هیئتی گامی مهم در جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تشکیل نهاد مقدس خانواده برداشتند.

ابتکار ماسالی‌ها با برگزاری جشن عروسی هیئتی

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، هرساله در سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) خیلی از تشکل‌های مذهبی و مردم عاشق اهل‌بیت (ع) به جشن و سرور می‌پردازند، خیلی‌ها شیرینی و شربت پخش می‌کنند، خیلی‌ها هدیه می‌دهند خیلی‌ها مولودی پخش می‌کنند اما دراین‌بین عده‌ای هم هستند که کاری ویژه و دلنواز انجام می‌دهند.

شاید در سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) بهترین کاری که می‌توان انجام داد ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری است که موجب تحکیم بنیان خانواده این یادگاری بزرگ پیامبر مهربانی‌ها (ص) خواهد شد.

یکی از مواردی که دشمن درصدد اجرای آن است کم‌رنگ کردن نقش خانواده در جامعه است، غرب وحشی که این روزها در آن شاهد پیدا شدن روزانه گورهای دسته‌جمعی کودکان و بانوان هستیم نمی‌خواهد فرهنگ فرزندآوری و فرهنگ ازدواج در ایران قوت بگیرد نمونه بارز این مثال ترویج ازدواج‌های سفید، نگهداری حیوانات خانگی و غیره است به‌طوری‌که امروز اگر نگاهی به سلبریتی‌های ایرانی بیندازیم هرکدام حیوانی را در آغوش گرفته و آن را فرزند خود می‌داند حال‌آنکه افراد مشهور و به قولی سلبریتی‌های آنان همگی تشکیل خانواده داده‌اند و تعداد زیادی فرزند دارند.

حال در مقابل این هجمه فرهنگی چه باید کرد؟ جز اینکه بافکری نو و با ایده‌ای جذاب به مصاف این دشمن باهوش رفت؟

جوانان شهرستان ماسال در قالب هیئت فرهنگی-مذهبی روضه الحسین (علیه‌السلام) هرساله با نزدیک شدن به ایام سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با اجرای جشن عروسی هیئتی تشکیل خانواده رفقای هیئتی خود را جشن می‌گیرند.

این اتفاق که یکی از وقایع بدیع و جالب این شهرستان است در روز گذشته توسط واحد خواهران هیئت روضه الحسین (علیه‌السلام) ماسال برگزار و با استقبال کم‌نظیر مردم ماسال مواجه شد.

 

استفاده از ظرفیت‌ها؛ شاخصه هیئت طراز انقلاب

سید محمدحسین سید اخلاقی، مسؤول اجرایی هیئت روضه الحسین (علیه‌السلام) شهرستان ماسال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به نقش کلیدی هیئات در تعیین روش زندگی مردم اظهار کرد: شاید بتوان هیئت را جز محدود مجموعه‌های مردمی ولی جریان‌ساز پس از انقلاب برشمرد که می‌تواند از مردم تشکیل‌شده، با مردم ترقی کند و در مردم جریان بسازد و موجب پویایی جامعه شود.

به گفته مسؤول اجرایی هیئت روضه الحسین (ع) ماسال هرساله به مناسبت ازدواج حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت این سنت حسنه با دعوت از نوعروسان جشن عروسی عاری از گناه در هیئت برگزار می‌شود که بتوان در کنار آن اهمیت تشکیل خانواده را نشان داد.

هیئت یکی از نهادهای مردمی است که می‌تواند با یک ساعت برنامه ساعت‌ها برنامه‌ریزی دشمن را نقش بر آب کند چون پشتوانه دینی دارد و امروز جوانان هیئت روضه الحسین با برگزاری جشن عروسی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان این سنت را گرامی می‌دارند.

سید محمدحسین سید اخلاقی با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه با توجه به مشکلات اقتصادی ترویج فرهنگ ازدواج آسان است، گفت: باید در جامعه فرهنگ ازدواج آسان را ترویج دهیم تا شاهد جامعه‌ای جوان باشیم یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج عدم فرهنگ‌سازی درست است متأسفانه خانواده‌ها با سختگیری و پسرها و دخترها با انتظارات عجیب‌وغریب موجب بالا رفتن سن ازدواج و به طبع پیر شدن جمعیت شده‌اند که می‌بایست با روشنگری، فراهم کردن زمینه‌های ازدواج و ترویج فرهنگ ازدواج آسان از نابودی نهاد مهم خانواده جلوگیری کرد.

در این برنامه که با دعوت از نوعروسان ماسالی صورت گرفت پیرامون ازدواج آسان و اهمیت تشکیل خانواده صحبت شد تا دختران و پسران جوان با واقع‌بینی و کم کردن انتظارات خود بتوانند شاهد تشکیل خانواده و رشد سنی جوان باشند همچنین هدایایی از سوی مردم برای این نوعروسان تهیه‌شده و تقدیمشان گردید.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول