اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حجت‌الاسلام علی حکیمی دعوت حق را لبیک گفت

حجت‌الاسلام علی حکیمی پژوهشگر و از نویسندگان دایرة‌المعارف الحیاة ساعاتی پیش در سن 78 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

حجت‌الاسلام علی حکیمی دعوت حق را لبیک گفت

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام علی حکیمی پژوهشگر و از نویسندگان دایرة‌المعارف الحیاة ساعاتی پیش در سن ۷۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این استاد و پژوهشگر علوم اسلامی متولد ۱۳۲۲ در مشهد بود و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی به مدرسه عالی نواب رفت و نزد اساتیدی همچون ادیب نیشابوری، آیت‌الله حاج میرزا احمد مدرس، آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی و آیت‌الله وحید خراسانی تلمذ کرد. او برادر علامه محمدرضا حکیمی و از شاگردان مرحوم آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی، عالم مکتب معارف خراسان، بود و در تألیف  دایرةالمعارف «الحیاة» همراه با برادر خود علامه محمدرضا حکیمی همکاری کرد.

این دایرةالمعارف مجموعه‌ای ۱۲ جلدی به زبان عربی، نوشته محمدرضا، علی و محمد حکیمی است که نگارش آن از سال ۱۳۵۳ آغاز و آخرین جلد آن در سال ۱۳۹۴ منتشر شد. نویسندگان هدف خود از نگارش این دایرةالمعارف را ارائه سیمای اسلام و تشیع، بر محور عدالت اجتماعی و آزادگی فردی برشمرده‌اند و منبع اصلی خود را قرآن و حدیث دانسته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول