اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

جامعه باید نسبت به حجاب و عفاف اقناع شود

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: ما جامعه را از دو موهبت اقناع‌سازی و تذکر لسانی محروم کردیم و در برخی از نظرسنجی‌ها ۸۰ درصد افراد نسبت به فلسفه حجاب اظهار بی‌اطلاعی و یا قانع نشدن کرده‌اند و گفتند فقط به احترام اسلام و خانواده آن را پذیرفته‌اند.

جامعه باید نسبت به حجاب و عفاف اقناع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمدحسن مولا امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: امسال شورای سیاست‌گذاری فرهنگ عمومی استان کرمان تصمیم گرفت کرسی‌های مطالبه‌گری را با محوریت عفاف و حجاب راه‌اندازی کند و مسؤولان در این کرسی‌ها شرکت کرده و به سوال کارشناسان و مطالبات مردم پاسخ دادند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان تصریح کرد: اگر مسؤولان همکاری مردم را در حوزه عفاف و حجاب می‌خواهند، باید با آنها با صراحت و صداقت صحبت کنند و کرسی‌هایی هم در همین راستا خواهیم داشت.

مولا گفت: طبق مصوبه ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، ۱۲ وظیفه  ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در زمینه عفاف و حجاب دارد و در بند ۱۱ آمده است؛ ستاد وظیفه نظارتی بر دستگاه‌های دولتی در زمینه رعایت دستورالعمل‌های شورای انقلاب فرهنگی عفاف و حجاب را دارد.

دبیر ستاد احیاء امر و نهی از منکر استان کرمان عنوان کرد: طرحی در حال اجرا به‌عنوان گشت ارشاد مسؤولان است که در این طرحی به برخی از گروه‌های مردمی آموزش‌های لازم داده شده که به ادارت دولتی و سایر دستگاه‌ها سر می‌زنند و مواردی که در آنها از جمله عفاف و‌حجاب رعایت نمی‌شود، به مسؤولان مربوطه تذکر می‌دهند.

مولا بیان داشت: یک افکارسنجی و  آسیب‌شناسی نشان می‌دهد برخی از مسؤولان آن‌طور که باید اعتقادی به حجاب و عفاف ندارند و به‌درستی به وظایف خود عمل نمی‌کنند و مردم نیز متوجه این موضوع شده‌اند و این امر موجب بی‌تفاوتی در جامعه شده است.

وی افزود: ما جامعه را از دو موهبت اقناع‌سازی و تذکر لسانی محروم کردیم و در برخی از نظرسنجی‌ها ۸۰ درصد افراد نسبت به فلسفه حجاب اظهار بی‌اطلاعی و یا قانع نشدن کرده‌اند و گفتند فقط به احترام اسلام و خانواده آن را پذیرفته‌اند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان با اشاره به اینکه عفاف و‌ حجاب هم مربوط به زن و هم مرد است، گفت: اساس مشکل در بحث عفاف و حجاب مردها، نداشن عفاف و حجاب در زن‌ها است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول