اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نیروگاه‌های منطقه غرب کشور با تمام توان در مدار تولید/ برق به عراق صادر نمی‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: صادرات برق از نیمه اول خردادماه به عراق قطع شده و الان صادرات به عراق در حد صفر است و برقی صادر نمی‌شود.

نیروگاه‌های منطقه غرب کشور با تمام توان در مدار تولید/ برق به عراق صادر نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی اسدی امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن عذرخواهی از مردم بابت اعمال خاموشی‌های اخیر، اظهار داشت: شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور با سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام، یک‌میلیون و ۷۳۰ هزار مشترک دارد که اگر هر مشترکی به اندازه یک لامپ ۱۰۰ واتی صرفه‌جویی کنند یعنی چیزی حدود ۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت می‌گیرد که به بخش صنعت و تولید کمک شایانی می‌شود.

وی در  توضیح دلایل قطعی برق، گفت: چرخه تولید و تبدیل انرژی به چند روش است که یکی از آن‌ها تولید ۱۵ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های آبی است که با توجه به کاهش بارش‌ها و خشکسالی، صنعت برق در این بخش با چالشی جدی مواجه شده اشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب ادامه داد: برق منطقه‌ای غرب هم، ۲ نیروگاه آبی، سیمره با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و داریان با ظرفیت تولید ۲۱۰ مگاوات دارد که طی این دو ماه اخیر تولیدی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: حدود ۱۴ نیروگاه بزرگ و کوچک در سطح منطقه داریم که خوشبختانه تمام این نیروها به جزء دو نیروگاه آبی کاملا در مدار تولید هستند و در تلاش هستیم حتی به صورت لحظه‌ای یک واحد نیروگاهی از مدار خارج نشود.

اسدی تصریح کرد: با توجه به مصوبات شورای امنیت ملی و هیأت دولت از ۱۰ روز پیش برنامه‌ها و تصمیماتی در سطح کشور در خصوص محدود کردن فعالیت صنایع در زمان پیک مصرف اتخاذ شد که با اجرای آن، هم‌اکنون خاموشی خانگی تقریبا به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: پیک مصرف از ساعت ۱۲ ظهر شروع می‌شود تا ساعت ۲۱ شب ادامه دارد که در این پروسه زمانی فعالیت بخشی از صنایع استان‌های غرب کشور را محدود کردیم که خوشبختانه با همکاری خوب مردم و صنایع از دو روز گذشته هم صنایع شروع به فعالیت کردند.

اسدی به بحث ماینرها و استخراج رمز ارزها در این وضعیت بحرانی برق کشور هم اشاره‌ای داشت و فعالیت آن‌ها را یک خیانت به کشور دانست و گفت: ۲۰ تیرماه غرب کشور ۲۰ درصد رشد بار داشته در حالی که طی سال‌های گذشته رشد بار حداکثر ۵ درصد بوده، این بخشی به گرمای هوا و استفاده مشترکان و بخشی هم به ماینرها برمی‌گردد که از طریق مسائل فنی و مصرف برق فعالیت آن‌ها پیگیری و با حمایت دستگاه انتظامی و امنیتی و همچنین دستگاه قضایی برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی در پایان در خصوص صادرات برق، خاطرنشان کرد: شبکه برق کشور یک شبکه سراسری است و تولیدات تمام نیروگاه‌ها به شبکه سرریز می‌شود، قبلا صادرات به عراق داشتیم اما از نیمه اول خردادماه با دستور هیأت دولت و وزیر نیرو، صادرات به عراق قطع شده و الان صادرات به عراق در حد صفر است و برقی صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول