اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

صنعت گردشگری از پتانسیل قابل ملاحظه‌ای برای افزایش اشتغال برخوردار است

نماینده مردم آباده در مجلس گفت: صنعت گردشگری از پتانسیل بسیار قابل ملاحظه‌ای برای افزایش اشتغال و درآمد سرانه کشور برخوردار است.

صنعت گردشگری از پتانسیل قابل ملاحظه‌ای برای افزایش اشتغال برخوردار است

رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت:‌ در سال‌های گذشته رشد اقتصادی کشور و در نتیجه اشتغالزایی با چالش‌های اساسی مواجه گردید به طوریکه با رشد اقتصادی منفی و یا نزدیک به صفر اقتصاد، درآمد سرانه کاهش چشمگیر داشته و  نرخ جمعیت فعال کاهش زیادی داشته و بیکاری به رقم کم سابقه حدود ده درصد درصد رسیده که این نرخ در میان جوانان بیش از دو برابر برآورد شده است.

وی افزود: نتیجه تمامی اتفاقات سال‌های اخیر تضعیف معیشت مردم و در تنگنا قرار گرفتن آنها برای تأمین نیازهای اساسی بوده است. لذا از الزامات اساسی دولت آیت الله رییسی در ماه‌های پیش‌رو تلاش مضاعف برای خروج غیر تورمی از رکود است. راهکارهای مرسوم و متعددی برای افزایش رشد اقتصادی کشور از طریق سرمایه‌گذاری در صنایع پیشران در میان مدت پیشنهاد شده است که از جمله آنها می‌توان به صنعت ساختمان‌سازی، صنایع معدنی و فرآوری آن، صنعت پوشاک و نساجی، توسعه صنایع پایین‌ دستی نفتی و پتروشیمی و همچنین ساخت پتروپالایشگاه‌ها و ... اشاره داشت.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری‌ها ‌و بهبود و ارتقای سیاست‌ها و راهکارها در حوزه صنایع مذکور، گفت: صنعت گردشگری حوزه‌ای است که کمتر مورد توجه سیاستگذاران و مدیران کشور قرار گرفته است لیکن از پتانسیل بسیار قابل ملاحظه‌ای برای افزایش اشتغال و درآمد سرانه کشور برخوردار است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری واجد ویژگی‌های مناسبی است که صنایع و خدمات بسیار زیادی را به صورت پسینی و‌ پیشینی در ساختار اقتصادی کشور فعال کرده و به صورت مستقیم منجر به رشد اقتصادی و افزایش درآمد سرانه خواهد شد.

زارع ادامه داد:‌ در خصوص صنعت گردشگری باید به چند نکته اشاره داشت که اولاً با سرمایه‌گذاری‌های پراکنده و اندک بخش خصوصی قابلیت ارتقای وضعیت موجود مهیا می‌باشد. ثانیاً اشتغالزایی این بخش با توجه به میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در مقایسه با برخی دیگر از صنایع پیشران بالا و زود بازده می‌باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: با عنایت به تنوع شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور علاوه‌بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، پتانسیل بالای ارز آوری نیز خواهد داشت. در این میان آنچه اهمیت دارد سیاستگذاری، جهت‌دهی، برنامه‌ریزی، تکمیل زنجیره‌های مفقوده در قطب‌های گردشگری و علی‌الخصوص تسهیل مجوز‌ها از سوی دولت منتخب می‌باشد.

وی در پایان گفت: بنابراین ضروریست که دولت منتخب، حوزه گردشگری را در کانون توجهات، اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های خود قرار دهد و در اولین فرصت ضمن معرفی وزیری مقتدر و برنامه‌محور، نسبت به تهیه اسناد بالادستیِ کارشناسی شده اقدام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول