اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تصمیم‌گیری در فضای محدودتر به نفع آینده شهر نیست

منتخب شورای ششم شهر شیراز بر ضرورت اجرای شفافیت تاکید کرد و گفت: مباحث لیستی و گروهی مربوط به قبل از ۲۸ خرداد است و تصمیم گیری در فضای کوچکتر و محدودتر به نفع آینده شهر نیست.

تصمیم‌گیری در فضای محدودتر به نفع آینده شهر نیست

محمد فرخ زاده در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز با اشاره به اینکه مسائلی که در شورا می‌گذرد محرمانه نیست، اظهار داشت: بنده معتقدم ما نماینده مردم هستیم و باید تمام مسائلی که در شورا می‌گذرد را با مردم در میان بگذاریم و این شفافیت  به معنی واقعی کلمه در راستای مباحث عدالت محوری و حقوق شهروندی و حقوق مدنی و عام باید حتما اعلام شود مگر مباحثی که جنبه محرمانگی داشته یا نیاز به پختگی دارد.

وی افزود: برخی مسائل نیازمند تصمیم‌سازی است و بعدها باید به تصمیم‌گیری بدل شود، لذا باید در زمان خودش به اطلاع عموم برسد.

منتخب شورای ششم ضمن تاکید بر پیگیری شفافیت در امور اداره شهر در شورای جدید، اظهار داشت: مسئله شفافیت را هم پیگیری کرده و هم اعلام خواهم کرد، تا حالا هم همین کار را کردم و بعد از این هم به همین منوال است. اگر به صفحه اینستاگرام بنده مراجعه کنید خواهید دید من بعضی مسائل را با مردم شفاف گفته ام و بعد از این هم خواهم گفت. من تمام دیدارهایی که الان در حال انجام است حتی موضوع دیدارهای خصوصی را به شکل شفاف به مردم می‌گویم.

وی با اشاره به سوابق کاری خود به عنوان معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری،  مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک و حضور به عنوان مشاور شورای دوم تا چهارم، برنامه‌ها و اولویت‌های خود را در شورای ششم را اینگونه بیان کرد: در مورد برنامه‌ها سه چهار اولویت جدی را دنبال خواهم کرد؛ بحث پروژه های نیمه تمام شهر که باید به اتمام برسد. مگا پروژه سومین حرم اهل بیت در بحث گردشگری دینی و مذهبی که باید دنبال شود. بحث توسعه گردشگری و پیگیری پروژه های جدید و بزرگ از مواردی است که حتما دنبال خواهد شد.

او با تاکید بر تمرکز بر محور مواصلاتی جنوب شهر شیراز و بهبود آن، گفت: در این سالها محور شمال غرب توسعه یافته و وضعیتش بهتر است و باید به محور جنوب شرق نیز توجه ویژه کرد.

فرخ‌زاده ادامه داد: یکی از اولویت‌های دیگر بحث محرومیت‌زدایی  از مناطق کم برخوردار و سکونتگاه های غیر رسمی در شهر شیراز است.

منتخب شورای ششم همچنین درباره مباحث فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر موضوع فرهنگ شهروندی به ظرفیت سازی و کمک گرفتن از سازمان های مردم نهاد در انواع خودش شامل کانون فرهنگی، بسیج، سمن ها و هر مجموعه ای که بتواند کمک کند، گفت: امیدواریم در شورای ششم با این ظرفیت‌های ایجاد شده بتوانیم شهر را به خوبی اداره کنیم.

وی در انتها ضمن تاکید مجدد بر بحث شفافیت بیان کرد: تاکید من بر شفافیت است به این ترتیب که هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید هر ۱۳ نفر اعضای شورا در آن نقش داشته باشند. مسائل لیستی و گروهی متعلق قبل از 28 خرداد بوده بعد از 28 خرداد فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت است  و توصیه بزرگان شهر و دلسوزان شهر بر تصمیم گیری حول ۱۳ نفر است.

وی افزود: الان اخباری به گوشمان می‌رسد که بعضی تصمیمات دارد در فضای کوچکتر و محدودتر گرفته می‌شود که برای شهر در آینده نه چندان دور خوشایند نیست. بنای ما باید بر اتحاد، انسجام، وحدت و بی پرده با مردم صحبت کردن  و حسن استفاده از رای مردم باشد نه عکس آن عمل کردن؛ چراکه مردم رای دادند و نتیجه آن را می‌خواهند لذا هیچگونه انفکاک، انشقاق، اصطکاک که هر کدام کلید واژه‌های معنا داری است برای هر کدام از اعضای شورای شهر حرمت و اکراه دارد و باید همه در کنار هم بتوانند این قایق که همه مردم بر آن سوارند را به سر منزل مقصود برسانند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول