اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ایجاد آبشخور برای حیوانات حیات وحش در طبیعت ایلام

معاون فنی محیط زیست ایلام گفت: به خاطر شرایط موجود کم آبی و خشکسالی در صورتی که در بخشی از محیط زیست چشمه‌ای خشک شده باشد و احتمال تشنه ماندن حیوانات وجود داشته باشد، محیط زیست آبشخورهایی را در این مناطق ایجاد می‌کند.

ایجاد آبشخور برای حیوانات حیات وحش در طبیعت ایلام

محمدی معاون فنی محیط زیست ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از اوایل خرداد ماه سال جاری به دلیل گرمای بیش از حد هوا و خشک شدن تعدادی از چشمه‌ها در طبیعت سعی کردیم به طرق مختلف به حیوانات آبرسانی کنیم؛ اما در ماه جاری شدت گرمای هوا بیشتر شد و به همین خاطر شرایط برای حیوانات موجود در حیات وحش بغرنج‌تر و بحرانی‌تر شده است.

وی افزود: به خاطر شرایط موجود کم آبی و خشکسالی، محیط بانان در شهرستان‌های مختلف استان از روستاهای مختلف بازدید می‌کنند؛ در صورتی که در بخشی از محیط زیست چشمه‌ای خشک شده باشد و احتمال تشنه ماندن حیوانات وجود داشته باشد، محیط زیست آبشخورهایی را در این مناطق ایجاد می‌کند. 

معاون فنی محیط زیست ایلام گفت: در معابر صعب‌العبور آبرسانی به صورت دستی انجام می‌شود و در جاهایی که امکان استفاده از ماشین وجود داشته باشد از تشکل‌های مردم نهاد هم کمک گرفته میشود و تمام شهرستان‌های استان در این زمینه فعال هستند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۸/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول