اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

‌ تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر حمایت قاطع دستگاه قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

رئیس کل دادگستری هرمزگان بر حمایت قاطع و صد درصدی دستگاه قضایی استان از آمران به معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد.

‌ تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر حمایت قاطع دستگاه قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، به مناسبت روز عفاف و حجاب، حجت‌الاسلام حسن کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با حضور در محل دفتر رئیس کل دادگستری استان با علی صالحی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در جریان این دیدار ، بر حمایت قاطع و صد درصدی دستگاه قضایی استان از آمران به معروف و ناهیان از منکر تأکید کرد.

علی صالحی در ادامه اظهار داشت: با اشاره به منویات داهیانه مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در لزوم توجه به اصل هشتم قانون اساسی ، خاطر نشان ساخت: هم  از جهت قانونی و هم به لحاظ شرعی وظیفه داریم که این دو  فریضه مهم را تبلیغ کنیم و  در حد امکان، آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان هرمزگان با تشریح اهمیت توجه به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان الگوی عملی در نظارت همگانی، احیای این دو  فریضه را منوط به خودسازی و مسئولیت‌پذیری هر یک از افراد عنوان کرد.

وی با اعلام این مطلب ‌که حدود اجرای این فرایض را قانون تعیین می‌کند بیان داشت: «اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه نیازمند عزمی همگانی است».

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان نیز در جریان این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های دادگستری استان هرمزگان در جهت گسترش عدالت اجتماعی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، تأثیرات آن در پیشگیری و بازدارندگی از وقوع جرم را یکی از عوامل مهم در ارتقاء شاخص‌ امنیت برشمرد.

وی در خصوص جایگاه امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: باید در خصوص آموزش و فعال‌سازی ظرفیت آمران به معروف و ناهیان از منکر با رویکرد تذکر لسانی در حوزه‌های اجتماعی تلاش شود.

حجت‌الاسلام کریمی خاطرنشان کرد : حضور مردم در صحنه به عنوان نقطه قوتی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود که این مهم با توسعه همکاری ها میان ستاد امر به معروف و نهی از منکر با دستگاه قضایی استان میسر خواهد بود.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول