اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جهاد اسلامی: پیروزی لبنان در جنگ ۲۰۰۶ تحول مهمی در روند درگیری بود

مسئول کمیته تشکیلاتی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سوریه در سالروز پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در جنگ ۲۰۰۶ تأکید کرد که مقاومت لبنان چهره حقیقی دشمن صهیونیستی را آشکار کرد.

جهاد اسلامی: پیروزی لبنان در جنگ ۲۰۰۶ تحول مهمی در روند درگیری بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد الخالد» مسئول کمیته تشکیلاتی جنبش جهاد اسلامی در سوریه پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در جنگ تابستان ۲۰۰۶ را به رزمندگان حزب‌الله و سید حسن نصرالله دبیرکل این جنبش تبریک گفت.

الخالد در مصاحبه با وبگاه «العهد» تأکید کرد که پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در این جنگ یک تحول راهبردی در روند درگیری با رژیم صهیونیستی بود و مقاومت ابهت و غرور این رژیم در برابر شهرک‌نشینان صهیونیست را درهم شکست و برای نخستین بار شهرک‌نشینان احساس کردند که زندگی در این رژیم غیرممکن است.

وی افزود که مقاومت قهرمان لبنان چهره واقعی دشمن صهیونیستی را آشکار کرد و نشان داد که نیروی زمینی این رژیم از پیشروی به خاک لبنان ناتوان است.

الخالد تصریح کرد که مقاومت اسلامی لبنان توهماتی که رژیم صهیونیستی در طول چند دهه در اذهان اعراب و مسلمانان مبنی بر محال بودن شکست دشمن صهیونیستی ایجاد کرده بود، درهم شکست.

مسئول جنبش جهاد اسلامی در سوریه همچنین به چند مورد از نتایج این پیروزی که تا به امروز نیز وجود دارد، اشاره کرد که عبارتند از:

-کاهش اعتماد شهرک‌نشینان صهیونیست به رهبران سیاسی و توانایی آن برای تحقق امنیت و زندگی آرام برای این شهرک‌نشینان که اوج این بی‌اعتمادی نیز در شکست سران رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه‌ای با محبوبیت مردمی بود

-گزینه مقاومت تنها یک گزینه اخلاقی نیست بلکه اتکا به مقاومت و طرح‌های آن برای ناکام گذاشتن طرح‌های سلطه‌‌گری در منطقه کافی است

- تکامل محور مقاومت برای ایجاد معادله بازدارندگی در منطقه و تضمین شکست و نابودی سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه کافی است

-عامل اراده که مشخصه اصلی رزمندگان در جنگ جولای ۲۰۰۶ بود همچنان وجه تمایز آن‌ها در رویارویی با رژیم صهیونیستی

-هر شکستی برای رژیم صهیونیستی، پیروزی برای همه اعراب، مسلمانان و آزادگان جهان است.

مسئول جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سوریه همچنین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی امروز عمیقا در برابر مقاومت در لبنان و فلسطین احساس ناتوانی می‌کند، تأکید کرد که بایستی این فرصت تاریخی را غنیمت شمرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول