اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کشف محل نگهداری غیر مجاز حیات وحش در شهریار/ مردی که در خانه‌اش شیر نگهداری می‌کرد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به شناسایی یک مرکز نگهداری غیر مجاز حیات وحش در یکی از باغ‌های روستای آسمان شهریار، گفت: در بازرسی از این مرکز چند قطعه طاووس کشف و ضبط شده و ۲ قلاده شیر نیز توسط متهم از این محل به نقطه‌ای دیگری منتقل شده بود.

کشف محل نگهداری غیر مجاز حیات وحش در شهریار/ مردی که در خانه‌اش شیر نگهداری می‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، شیدا آکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار اظهار کرد: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز دو قلاده شیر و تعدادی پرنده در روستای اسکمان این شهرستان، کارشناسان این اداره به محل مربوطه اعزام و با هماهنگی مقام قضایی و همراهی نیروی انتظامی به داخل باغ ورود کردند.

وی افزود: در بازرسی از این مکان چند قطعه پرنده غیرمجاز از گونه طاووس کشف و ضبط شده و متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به تخلفات به مقامات قضایی معرفی شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به نگهداری بدون مجوز تعدادی بوقلمون در این مرکز، بیان کرد: ۲ قلاده شیر نیز قبل از ورود محیط زیست به این محل از سوی متهم بصورت غیر مجاز به محل دیگری منتقل شده بود که با توجه به اظهارات متهم پرونده موضوع در حال پیگیری است.  

آکار با بیان اینکه شکار و قاچاق پرندگان موجب انقراض این گونه های ارزشمند و تخریب محیط زیست می‌شود، گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به قاچاق گونه های وحشی می کنند که این بر خلاف قوانین زیست محیطی است.

وی تصریح کرد: تجارت گونه های وحشی جرم محسوب شده و محیط زیست با تمام توان با شکارچیان و مجرمان این حوزه به شدت برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول