اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تولید ماسک‌های ضدویروس با الیاف فلز نقره/ ایران در میان 6 کشور دارای این فناوری پیشرفته

دانشمندان و محققان ایرانی در شرکتی دانش‌بنیان با نوآوری خود به میدان مقابله با کرونا آمدند و با الیاف نقره ماسک‌های ضدویروس ساختند.

تولید ماسک‌های ضدویروس با الیاف فلز نقره/ ایران در میان 6 کشور دارای این فناوری پیشرفته

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، نکته مهم در این میان بهداشت و دوری از آلودگی آن است. یکبار مصرف بودن، تنفس پذیری سخت و آلودگی پس از استفاده مشکل بسیاری از افراد در کاربرد این محصول است. همچنین انواع ماسک های معمولی پس از چند ساعت استفاده خود ممکن است تبدیل به عامل اصلی تجمع ویروس و باکتری شوند.

اما دانشمندان و محققان ایرانی در شرکتی دانش‌بنیان با نوآوری خود به میدان مقابله با کرونا آمدند و این مشکل را رفع کردند. تولید ماسک آنتی وایرال ایران ساخت راهکاری شد برای ارتقای سلامت مصرف کنندگان.

اما این ماسک چه ویژگی‌هایی دارد؟

الیاف این ماسک از فلز نقره خالص تولید شده است. خاصیت ضد میکروبی نقره از زمان باستان به اثبات رسیده است و از دیرباز از این خاصیت برای ضدعفونی کردن زخم ها یا بهبودی بیماری های میکروبی استفاده می‌کردند.

استفاده از الیاف فلز نقره خالص آن به عنوان ضد عفونی کننده قوی می‌تواند باعث از بین رفتن  650گونه آلودگی میکروبی، باکتریایی، قارچی و ویروسی شود. این ماسک پارچه ای قابلیت صد بار شستشو را دارد. بدون آنکه در کیفیت آن تغییری ایجاد شود.

پارچه‌های خود تمیز شونده توسعه داده شد

شرکت دانش بنیان توسعه فناوری های نوین سلامت سینا فعال در حوزه سلامت و ایمن سازی در برابر آلودگی امواج الکترومغناطیس با توسعه پارچه های خود تمیزشونده گامی موثر در تولید ماسک های آنتی وایرال برداشت.

ماسک‌هایی که دوستدار محیط زیست است

زینعلی در ادامه افزود: به دلیل استفاده از الیاف طبیعی این ماسک پس از پایان استفاده سازگار با محیط زیست بوده و قابل بازیافت در طبیعت است. خاصیت بوزدایی، ضد حساسیت و تنفس پذیری بالا، سازگاری بالا با پوست، پوشش مناسب صورت، عدم تجمع دی اکسید کربن حاصل از بازدم در پشت ماسک، عدم جلوگیری از ورود اکسیژن و افت فشار تنفس، حفظ خاصیت آنتی وایرالی ماسک تا صد بار شستشو به دلیل استفاده از الیاف فلز نقره خالص  نیز از دیگر خواص آن است.

به گفته این فعال فناور، همچنین در کنار این موارد باید به قابلیت کشسانی و انعطاف پذیری بالا، راحت بودن و عدم ایجاد اثر ماسک روی صورت نیز اشاره کرد. همچنین این ماسک به دلیل کاهش آلودگی ویروسی می تواند برای افراد مبتلا به کرونا به عنوان محافظی برای کنترل و عدم پخش ویروس فرد مبتلا در محیط شود.

 وی همچنین بیان کرد: در حال حاضر این نوع از ماسک در کشورهای سوئیس، رژیم اشغالگر قدس، ژاپن، اسپانیا و امریکا تولید می‌شود و ایران نیز با این محصول با فناوری بالا در جمع  آنها قرار گرفت. مزیت برتر این ماسک نسبت به ماسک های تولید شده در دیگر کشور ها ثبات شستشویی تا صد مرتبه نسبت به سی مرتبه شستشوی دیگر ماسک های مشابه است. همچنین قیمت یک دهم تولید شده محصول توسط متخصصان ایرانی در داخل کشور را نیز باید در نظر گرفت.

زینعلی با بیان اینکه این محصول می تواند با حمایت های دولتی برای اخذ مجوز ها و تاییدیه های خارجی ارزآوری و اشتغال زایی مناسبی برای کشور داشته باشد، گفت: هم اکنون این ماسک در شرکت ها برای استفاده پرسنل مورد استقبال قرار گرفته است و باعث کاهش هزینه های ماسک های یک بار مصرف و کاهش آلودگی محیط زیست می شود. همچنین اخذ گواهی دانش بنیان تولیدی نوع 1 مربوط به محصولات با فناوری بالا از دیگر مجوزات این محصول است. قرار است برای ورزشکاران و کاروان اعزامی ایران به المپیک ژاپن نیز از این ماسک استفاده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول