اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بهزیستی زنجان 28 هزار مددجو دارد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۸ هزار نفر مددجوی بهزیستی هستند، گفت: بیش از ۲۹ هزار خانوار زنجانی مورد پوشش بهزیستی از خدمات مددکاری استفاده می‌کنند.

بهزیستی زنجان 28 هزار مددجو دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد محمدی قیداری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف بهزیستی توانمندسازی است و در این راستا ۸۹ هزار نفر از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۸ هزار نفر مددجوی بهزیستی هستند، اضافه کرد: آغاز مسابقات ورزشی کارکنان بهزیستی، افتتاح ۳۰ واحد مسکونی مددجویی، گلباران مزار شهدا، افتتاح دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی و رونمایی از سامانه رصد، افتتاح صندوق حمایت‌های شغلی از جمله برنامه‌هایی است که طی هفته بهزیستی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اقدامات شاخص سال قبل در بهزیستی کشور و استان‌ها بحث دولت الکترونیک بوده است، گفت: در این راستا بهزیستی اقدامات مفید و موثری را انجام داده است که از جمله آن سامانه شفافیت بهزیستی، سامانه دیدبان، فرایند استخدام، راهبردها و پژوهش‌ها بوده است.

محمدی با اشاره به اینکه ۶۹۷ نفر در ۳۱ استان پشت تلفن ۱۴۸۲ هستند، گفت: همچنین در زنجان ۴۰ مرکز مثبت زندگی فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه مراکز مثبت زندگی ۲۲ وظیفه را انجام خواهند داد، بیان کرد: شناسایی خیرین منطقه، شناسایی افراد نخبه، بازدید از مراکز نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط بهزیستی بوده است.

وی گفت: بیش از ۲۹ هزار خانوار زنجانی مورد پوشش بهزیستی از خدمات مددکاری استفاده می‌کنند که مددکاران می‌توانند با تشخیص دقیق مشکل مددجو و ترسیم نقشه توانمندسازی در بهبود زندگی جامعه هدف موثر باشند.

محمدی اظهار داشت: در مراکز فوریت‌های اجتماعی و خط ۱۲۳، تیم سیار، مداخله در بحران به صورت سرپایی و نگهداری، خانه سلامت، باز پروری و مرکز کودکان کار و خیابان و کاهش طلاق مددکاران وظیفه شناسایی و کمک به حل مسائل خانوادگی، همچنین کاهش تنش و استرس ناشی از اختلافات جهت حفظ تعادل عاطفی و روانی را برعهده دارند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در سال 99 برای ۶۷۲ نفر که از این تعداد ۳۳۶ نفر از افراد مورد حمایت در مناطق روستایی و ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق شهری اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

وی افزود: از این تعداد ۱۱۲ نفر از طریق منابع CBR,گروه‌های همیار، مراکز غیردولتی، پرداخت مشوق‌های بیمه‌ای، تسهیلات بلاعوض و...به اشتغال رسیده‌اند.

محمدی با اشاره به همکاری بهزیستی با کارفرمایان در حمایت از مددجویان این نهاد گفت: بهزیستی با توجه به شرایط جسمانی مددجویان مبلغی را نیز به عنوان جبران عدم کارآیی به کارفرمایان می‌پردازد که اگر مددجویی مشکل جسمانی دارد برای جبران عدم کارایی اعتباری به کارفرما تزریق می‌شود که در سال گذشته بیش از ۳۶۰ میلیون تومان به واجدین شرایط پرداخت شده است‌.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به خدمات مسکن بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸، ۱۱۹ واحد مسکن با مبلغ بیش از یک میلیارد تومان کمک بلاعوض به مددجویان تحت پوشش واگذار شده است و در سال ۹۹، ۱۷۰ واحد به افراد تحت پوشش و واجدین شرایط با مبلغ بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان واگذار شده است.

وی در خصوص جذب مشارکت‌های مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی نیز گفت: کمک خیرین در سال قبل ۱۶ میلیارد تومان بوده که در قالب کمک‌های خدماتی و توزیع بسته‌های معیشتی به جامعه هدف اهدا شده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول