اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کرمانشاه واجدشرایط تزریق واکسن کرونا هستند

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان واجدشرایط تزریق واکسن هستند، گفت: تزریق دُز اول به خصوص در کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند، درصد ایمنی زیادی در بدن ایجاد می‌کند.

یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کرمانشاه واجدشرایط تزریق واکسن کرونا هستند

سارا شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص روند واکسیناسیون کرونا در استان، اظهار داشت: از روز گذشته واکسیناسیون نوبت اول گروه سنی ۶۵ سال و نوبت دوم افراد باقی‌مانده ۷۰ سال به بالا در استان در حال انجام است.

وی با اشاره به ورود ۲۸ هزار دُز واکسن سینوفارم به استان، گفت: با این تعداد نوبت دوم افراد ۷۰ سال به بالا کامل می‌شود و درصدی از افراد ۶۵ تا ۷۰ سال هم واکسینه خواهند شد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه روند واکسیناسیون در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تا زمانی که واکسن به تعداد محدود وارد می‌شود، پایگاه‌های تجمیعی استان از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر فعالیت دارند، البته تأکید شده تا آخرین نفری که وارد سالن می‌شود واکسن تزریق شود و اگر محموله زیادی به استان برسد به صورت دو شیفت کار تزریق را انجام خواهند داد.

وی از واجدین الشرایط تزریق واکسن متولدین ۱۳۳۵ به قبل خواست برای جلوگیری از ازدحام در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند تا هم احراز هویت آن‌ها راحت صورت گیرد و هم خود این افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون معطلی واکسینه شوند.

شاه‌آبادی با بیان اینکه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در استان واجدشرایط تزریق واکسن هستند، گفت:کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند به این معنی نیست که دیگر به کرونا مبتلا نمی‌شوند بلکه در صورت ابتلا علائم بیماری در آن‌ها به صورت خفیف‌تر ظاهر می‌شود.

شاه‌آبادی در خصوص تزریق دُز دوم واکسن آسترازنکا به جامعه هدف، گفت: فاصله دُز اول تا دوم واکسن آسترازنکا حدودا ۱۲ هفته است، بنابراین هنوز موعد تزریق نوبت دوم واکسن نرسیده است. براساس پیگیری‌های معاونت بهداشت تعدادی از این نوع واکسن قرار است وارد کشور شود.

وی تصریح کرد: اگر دُز دوم هم با چند روز تاخیر تزریق شود جای نگرانی نیست، دُز اول درصد ایمنی زیادی در بدن ایجاد می‌کند به خصوص در افرادی که مبتلا به کرونا شدند چون سیستم ایمنی بدن آن‌ها با کرونا آشنا است، دز دوم برای اطمینان بیشتری تزریق می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول