به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی گرجی صبح امروز در گفتوگو با خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به گسترش دوباره پیک پنجم شیوع بیماری کرونا دلتا در استانهای مجاور و لزوم توجه بیش از پیش به رعایت پروتکلها و دستورالعملهای بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر برونشهری، نظارت بر عملکرد شرکتها و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برونشهری در محورهای مواصلاتی استان تشدید میشود.
وی بیان داشت: تیمهای نظارتی متشکل از نمایندگان پلیس راه فرماندهی انتظامی استان و کارشناسان ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای علاوه بر حضور در پاسگاههای ثابت پلیس راه، با استقرار در محورهای مواصلاتی بر عملکرد رانندگان و شرکتهای حمل و نقل مسافر نظارت دارند.
معاون حمل و نقل ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسانجنوبی اضافه کرد: علاوه بر بررسی وضعیت ایمنی و رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی، به وضعیت رعایت دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری بهویژه استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان، رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نظارت خواهند داشت.
گرجی افزود: استعلام وضعیت ابتلا مسافرین به بیماری کرونا به صورت سیستمی توسط نرمافزار صدور بلیت انجام میشود و علاوه بر انجام نظارتهای حضوری در محل شرکتها و مؤسسات حمل و نقل مسافر و استقرار تیمهای کنترلی در محورهای مواصلاتی، نظارتهای لازم از سوی کارشناسان بر نحوه عملکرد رانندگان به استفاده از ماسک و همچنین توقف در محل مجتمعهای خدماتی رفاهی بینراهی جهت صرف غذا و ادای فریضه نماز به صورت روزانه و با استفاده از سامانه سپهتن نیز انجام میشود.
وی متذکر شد: در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش مبنی بر عدم رعایت موضوع مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل (ماده ۱۲)، رانندگان (ماده ۱۱) و ناوگان (ماده ۱۴) ارجاع و با متخلفین برخورد خواهد شد.
معاون حمل و نقل ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسانجنوبی مطرح کرد: به منظور کاهش هزینههای سفر، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش سفرهای شهری و رعایت پروتکلهای بهداشتی و پیشگیری از ازدحام مسافر در پایانههای مسافری فروش اینترنتی بلیت انجام میشود.
گرجی اضافه کرد: مسافران میتوانند نسبت به دریافت بلیت با برنامهریزی قبلی و از طریق وب سایت فروش بلیت شرکتهای مسافری استان به نشانی www.payaneha.ir و www.payaneha.com بدون مراجعه به پایانههای مسافری و یا شرکتها و مؤسسات حمل و نقل مسافر اقدام نمایند.
وی در پایان خاطرنشان کرد در جهت ارتقای سطح خدمات، رعایت پروتکلهای بهداشتی، ایمنی سفر و غیره از مسافرین محترم تقاضا میشود با طرح هرگونه شکایات، انتقاد، پیشنهاد از طریق سامانه ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ ما را در نظارت مستمر و ارتقای سطح خدمات یاری کنند.
انتهای پیام/۳۴۰۳/ح