اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان خبر داد.

پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از ظهر امروز در دویست و نود و یکمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با حضور اعضای کارگروه در استانداری سمنان برگزار شد، گفت: با آغاز ثبت‌نام تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰ که از خردادماه امسال انجام شد، تاکنون بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی با بیان گزارشی از فراوانی پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری تصریح کرد: از این مقدار تسهیلات پرداختی، ۲۶ واحد به ارزش حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۴۴ واحد به ارزش حدود ۱۳۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید سال جاری، ۷۹ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

تشنه‌دل ادامه داد: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه، با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از سه هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به ۶۸ واحد صنعتی و کشاورزی موافقت و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه اظهار کرد: در این نشست مشکلات بانکی، زیربنایی و تأمین مالی چهار واحد تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفت.

تشنه‌دل اضافه کرد: در بخش رفع موانع تولید این کارگروه، تا این جلسه مشکلات و موانع تولید حدود یک هزار و ۲۶۰ واحد تولیدی استان بررسی شده است که عمده مشکلات در بخش‌های تأمین مالی و تعیین تکلیف تسهیلات، زیرساخت، تأمین اجتماعی و مالیات بوده است.

۶۸ طرح کشاورزی و صنعتی وام می‌گیرند

علی‌رضا شریفی‌نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان هم گفت: بانک‌ها باید همچون گذشته توجه جدی به بحث رفع موانع تولید داشته باشند و تا یک ماه پس از ارسال مصوبات فرصت دارند نتیجه اجرا یا عدم اجرای مصوبات را به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه کنند.

او افزود: بانک‌های عامل در استان تاکنون عملکرد مطلوبی داشتند؛ اما نیاز است تا اقدامات تقویت شود تا بتوانیم به کیفیت و نقطه مطلوب نهایی در بحث حمایت از تولید و تقویت صنعت در استان گام برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: امروز حمایت از تولید و ایجاد شتاب در روند تولید داخلی، از اصول اصلی و مهم شرایط فعلی کشور است که همه ما باید در این راستا پای کار باشیم.

شریفی‌نژاد با بیان اینکه مسائل بین دستگاهی باید با تقویت ارتباطات برطرف شود، اظهار کرد: برای یک تولیدکننده و سرمایه‌گذار، زمان بسیار حائز اهمیت است و هر ثانیه در امر تولید و اقتصاد، می‌توان تأثیر شایانی داشته باشد؛ نیاز است تا توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، در سامانه ثبت اطلاعات طرح‌های پرداختی، بروز رسانی شود.

او با بیان اینکه فلسفه وجودی ما حمایت،‌ پشتیبانی و مانع زدایی در بحث تولید است تا بنگاه‌های اقتصادی بتوانند فعال بوده و با قدرت به کار خود ادامه دهند، تصریح کرد: در این جلسه، ۳۷ طرح در بخش صنعت برای ایجاد ۴۵ فرصت شغلی جدید و دریافت تسهیلات با اعتباری حدود ۴۱۴ میلیارد تومان و ۳۱ طرح در بخش کشاورزی برای ایجاد ۴۰ فرصت شغلی جدید و دریافت تسهیلات با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان با موافقت اعضا، به بانک‌های عامل معرفی شدند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول