اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی: نقشی در انتخاب نام بیمارستان مهزاد نداشتم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در خصوص علل تاسیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دکتر مهزاد گفت :انتخاب نام برای بیمارستان جامع زنان توسط هیئت امنا و استاندار مطرح شد و بنده به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی نقشی در آن نداشتم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی: نقشی در انتخاب نام بیمارستان مهزاد نداشتم

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی جواد آقازاده در خصوص علل تاسیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دکتر مهزاد اظهار داشت: بر اساس تاریخچه سلامت استان، بیمارستان زنان در استان آذربایجان‌غربی وجود نداشت و فقط بیمارستان فاطمیه که مربوط به تامین اجتماعی بود در استان آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کرد.

وی افزود : در سالهای ۷۴-۷۳ در استان آذربایجان‌غربی با اعمال تغییراتی در ساختمان هلال احمر، ساختمان بیمارستان مطهری (بیمارستان زنان ) شکل گرفت که بر حسب جمعیت دهه ۷۰ بیمارستان مطهری به عنوان بیمارستان زنان استان آذربایجان‌غربی مناسب بود ولی این بیمارستان با در نظرگرفتن رشد جمعیت در دهه ۸۰ جوابگو نبود به طوریکه بیماران در راهروهای بیمارستان مطهری یا در اتاقهای ۶ و هفت نفره و حتی در صورت لزوم جلوی سرویس بهداشتی بستری می‌شدند و خدمات ارائه شده در شان و منزلت بانوان استان نبود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با توجه به جایگاه و مقام بانوان در نظام جمهوری اسلامی ، وضعیت موجود بیمارستان زنان مطهری را به مقامات استانی و کشوری بیان کردیم و بحث نامناسب بودن بیمارستان مطهری در شورای برنامه‌ریزی استانداری در زمان استاندار وقت مطرح شد و تصاویر بیمارستان مطهری و وضعیت نامناسب بخشهای بستری نمایش داده شد که در نهایت دکتر نوبخت قول مساعد برای ساخت بیمارستان زنان را دادند.

آقازاده در ادامه عنوان کرد: یکسری برنامه‌های کوتاه مدت از جمله مرکز جامع سلامت مادر واقع در شهرک ایثار برای جمعیت ۸۰ هزار نفری تاسیس و راه‌اندازی شد که در راستای کاهش بار مراجعات بیمارستان مطهری کلیه زایمانهای طبیعی و فقط سزارین های اورژانسی در همان مرکز انجام می شد و سزارینهای الکتیو به بیمارستان مطهری اعزام می‌شدند و همزمان با بیمارستانهای خصوصی و عارفیان قرارداد بسته شد که هر زایمانی که در این بیمارستانها انجام گیرد هزینه‌اش توسط دانشگاه پرداخت شود.

وی یادآور شد : با توجه به اینکه بیماریهای زنان فقط در زایمان خلاصه نمی‌شود نیاز به بیمارستان جامع زنان کماکان احساس می‌شد و در نهایت احداث بیمارستان جامع زنان در شورای برنامه‌ریزی استان تصمیم گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: کلنگ‌زنی بیمارستان جامع زنان در مرداد ۹۶ طی سفر وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی وقت انجام شد و در طی ۲ و نیم سال احداث شد. 

آقازاده علت نامگذاری بیمارستان جامع زنان به نام دکتر مهزاد را اینچنین بیان کرد : انتخاب نام برای بیمارستان جامع زنان توسط هیئت امنا و استاندار مطرح شد و بنده به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی نقشی در آن نداشتم.

وی ادامه داد :بنا به گفته وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جامع زنان دکتر مهزاد یکی از کم نظیرترین بیمارستانهای کشور است.

این مقام مسوول اضافه کرد:  نقطه قابل اهمیت و قوت در ساخت این بیمارستان بومی بودن مشاور ، پیمانکار و کارفرما بود که باعث بالا رفتن کیفیت ساختمان بیمارستان جامع زنان شد به طوریکه بیمارستان جامع زنان در صنعت بیمارستان‌سازی در سطح کشورهای اروپایی ساخته شد .

آقازاده عنوان کرد: جز سیستم PTS، ژنراتورها و سیستم فاضلاب کلیه امکانات موجود در بیمارستان جامع زنان تولید داخل کشور می‌باشد، تمام تجهیزات مربوط به تبریز و اصفهان می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در خصوص امکانات بیمارستان جامع زنان گفت : بیمارستان جامع زنان از ۲ قسمت برق دریافت می‌کند و در صورت وقوع مشکل در یک قسمت، برق قسمت دیگر وصل می‌شود و همچنین بیمارستان جامع زنان مخزن آبی با ظرفیت ۳۰۰هزار متر مکعب دارد به طوریکه در صورت قطعی آب شهر، این بیمارستان از لحاظ آب تا ده روز بی نیاز است و با وجود ژنراتورهای موجود در بیمارستان جامع زنان در صورت قطعی برق، بیمارستان هیچ مشکلی نخواهد داشت.

آقازاده ادامه داد: در صورت قطع گاز و برق به صورت همزمان، بیمارستان دارای مخزنی با گنجانش ۱۰۰ هزار لیتر گازوئیل در زیر زمین هست و سیستم حرارتی سرمایشی و گرمایشی به صورت هوشمند بوده و دارای بیست هواساز می‌باشد که هوای مطبوع ایجاد می‌کند.

وی در خصوص رمپ اورژانس و خطرات استفاده از آن در فصل سرما گفت :رمپ اورژانس دارای المنت‌های حرارتی هست به طوریکه در فصول سرد مانع از یخ زدن و سرخوردن می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با ذکر این نکته که صرفا سیستم PTS در بیمارستان جامع زنان و بیمارستان رضوی مشهد وجود دارد افزود : سیستم PTS یا سیستم حمل و نقل نیوماتیکی در کلیه بخشهای بیمارستان جامع زنان وجود داشته  و باعث انتقال دارو، نمونه‌ای آزمایشگاهی و جواب نمونه‌ها بدون مراجعه حضوری نیروها می‌شود.

وی ادامه داد :این بیمارستان مجهز به سی تی اسکن ،MRI، ماموگرافی و دارای امکانات بی‌نظیر می‌باشد.

آقازاده در خصوص ردیف بودجه بیمارستان جامع زنان افزود :چهار بیمارستان در کشور دارای ردیف بودجه مستقل می‌باشد که شامل بیمارستان مسیح دانشوری ،بیمارستان قلب تهران ، بیمارستان شهید رجایی و بیمارستان جامع زنان دکتر مهزاد است و بیمارستان جامع زنان توانایی تربیت فلوشیب زنان را داشته و مجوز مجله تحقیقاتی و پژوهشی را دارد.

وی گفت: دربهای بیمارستان دکتر مهزاد نسوز یا سیتول می‌باشد، به جرات می توانم گفت که هیچ بیمارستانی با این سرعت، دقت و کیفیت در کشور ساخته نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد:کل اعتبار هزینه شده با تعدیل را ۲۴۰ میلیارد تومان بوده و اعتبارات استفاده شده در ساخت این بیمارستان، جز اعتبارات ملی می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول