اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

روحانیون و امامان محله به ترویج ازدواج ساده کمک کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به اهمیت ترویج ازدواج ساده در جامعه، گفت: روحانیون و امامان محله به ترویج ازدواج ساده کمک کنند.

روحانیون و امامان محله به ترویج ازدواج ساده کمک کنند

حجت‌الاسلام یوسف احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: ازدواج و تشکیل خانواده در دین اسلام از اهمیت بسیاری برخودار بوده به گونه‌ای که خداوند ازدواج را کامل شدن نیمی از دین انسان و حتی بیشتر قرار داده است.

وی افزود: زندگی مشترک حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) در مدت کوتاه زندگی این بزرگواران نمونه کاملی برای تمام مسلمانان است و مطالعه سیره آنان می‌تواند کمک بسیاری به جوانان کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره اهمیت توجه به ازدواج، تصریح کرد: کشور ایران در سال‌های گذشته با مشکل پیری جمعیت در آینده رو به رو شده و رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به اهمیت ازدواج به خانواده‌ها و مسؤولان تذکر داده‌اند.

احمدی بیان کرد: اساس ازدواج در اسلام سادگی است و باید فرهنگ ازدواج ساده و پرهیز از تجملات و سخت‌گیری‌ها توسط خانواده‌ها بیشتر از گذشته تقویت شود و در کنار آن مسؤولان نیز باید با اقدمات خود ازدواج را در جامعه آسان‌تر کنند زیرا تاخیر در ازدواج سبب آسیب‌های در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به نقش روحانیون و امامان محله در ترویج ازدواج، خاطرنشان کرد: روحانیون و امامان محله باید در مساجد و مراسمات گوناگون ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی را ترویج کنند و تجملات و آداب اشتباه مانند مهریه‌های سنگین را اصلاح کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و بیکاری از علل اصلی عدم ازدواح جوانان است، گفت: ازدواج یک پیوند الهی است و جوانان نباید ازدواج را به دلیل مشکلات اقتصادی به تاخیر بیاندازند زیرا وعده خداوند است که پس از ازدواج مشکلات حل خواهد شد و خداوند گشایش ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/پ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول