اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خطر خشک شدن 800 هکتار از باغات شهرستان چادگان

رئیس اداره ترویج و کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان چادگان گفت: خطر خشک شدن 800 هکتار از باغات شهرستان چادگان را تهدید می‌کند.

خطر خشک شدن 800 هکتار از باغات شهرستان چادگان

مهدی ارپناهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان، اظهار داشت: به دلیل کاهش چشمگیر بارش‌های امسال از۲۲۰۰ هکتار از باغات در شهرستان ۸۰۰ هکتار از باغات شهرستان چادگان در معرض خشک شدن و کاهش عملکرد هستند.

رئیس اداره ترویج و کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان چادگان بیان داشت: محصولات باغی از قبیل بادام، گردو، هلو، زردآلو و آلبالو از جمله میوه‌های باغات این شهرستان هستند که ۵۵۰ هکتار در بخش مرکزی و ۲۵۰ هکتار در بخش چناررود کشت‌ شده‌اند که به دلیل کم‌آبی در معرض خشک شدن هستند.

وی گفت: اگر به این باغات آبرسانی نشود بالغ‌بر ۱۶ میلیارد تومان به باغ داران خسارت وارد می‌شود که این باعث متزلزل شدن کشاورزان منطقه می‌شود.

ارپناهی ادامه داد: برای جلوگیری از خشک شدن باغات شهرستان درخواست اعتبار داده‌ایم که در صورت تخصیص این اعتبار با استفاده از تانکر اقدام به آبیاری باغات خواهیم کرد و باغات شهرستان چادگان را از خشکی نجات می‌دهیم.

رئیس اداره ترویج و کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان چادگان عنوان کرد: درختان میوه این باغات از قدمت بالایی برخوردار هستند که اگر درختان خشک شود خسارت سنگینی به باغداران تحمیل می‌شود که امیدوارم مسؤولان به تأمین اعتبار در جهت جلوگیری آر خشک شدن باغات شهرستان عنایت ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/۶۳۰۴۶/ر۱۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول