اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

از فعالیت 6 تیم ۵۰ نفره ارتش تا افتتاح بیمارستان۶۴ تختخوابی ناجا در سیستان و بلوچستان

ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در زاهدان برگزار و ارتش، ناجا و سپاه به تشریح اقدامات مقابله‌ای خود در سیستان و بلوچستان پرداختند.

از فعالیت 6 تیم ۵۰ نفره ارتش تا افتتاح بیمارستان۶۴ تختخوابی ناجا در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، امشب ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور به همراه نمایندگان مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

معاون بهداری ناجا در این مراسم گفت: تا هر زمان نیاز به کادر بهداشت و درمان ناجا باشد در خدمت مردم و مدافعان سلامت در سیستان و بلوچستان هستیم.

سردار محمدرضا حسینی اظهارداشت: این چند روز در بحث مقابله با کرونا و رسیدگی به مبتلایان به کرونا دوران دفاع مقدس را دوباره تجربه کردیم.

وی تصریح کرد: از تلاش مسوولان استانی که به صورت جهادی برای راه اندازی بیمارستان 64 تختخوابی فعالیت کردند تقدیر و قدردانی می‌شود.

6 تیم ۵۰ نفره پزشک متخصص بهیار و پرستار ارتش در سیستان و بلوچستان 

امیر غلامیان از فرماندهان ارتش نیز در این مراسم اظهار کرد: بر اساس نیازمندی کادر درمان 6 تیم ۵۰ نفره پزشک متخصص بهیار و پرستار را بسیج کردیم و از اول تیرماه وارد استان شدند و بیمارستان را تحویل گرفتند در هفته آینده ۳ بیمارستان حاد تنفسی را افتتاح خواهیم کرد، مخزن اکسیژن ساز خریداری می‌کنیم، یک مخزن ۲۵ تنی را در بیمارستان بوعلی زاهدان مستقر خواهیم کرد، صد هزار تست تشخیص کرونا در استان وارد کرده‌ایم، ۱۸ دستگاه اکسیژن ساز وارد کرده ایم.

وی ادامه داد: ۱۳۴۲ مورد مراجعه سرپایی داشتیم در کنار تمامی مسئولیت‌های مرزی آمده ایم تا خاتمه بیماری در استان بمانیم، ارتش آخرین نفر خواهد بود که منطقه را ترک خواهد کرد.

۲۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان

جانشین فرمانده سپاه سلمان نیز اظهار کرد:  از همان بدو شروع ویروس کرونا در کنار مردم بودیم، اقدامات متعددی را برای پیشگیری و مقابله با بیماری انجام دادیم، طرح شهید سلیمانی را همزمان با سراسر کشور در استان برگزار کردیم.

سردار آبسالان گفت: در شرایط جدید کرونایی هم جلساتی با روسای دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد نیازسنجی های لازم صورت گرفت اموراتی که سپاه باید انجام دهد پیگیری شد در زمینه واکسیناسیون ۲۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون را آماده کردیم که ۲۴ مرکز فعال شده بیمارستان تخصصی صحرایی نیروی زمینی در استان آماده است که از استان‌های کرمان، مشهد و کرمانشاه در استان نیرو مستقر بوده که شامل ۲۰۰ نفر نیروی انسانی پزشک پزشکیان و بهیار هستند.

وی بیان کرد: جهادی هم به صورت خودجوش وارد عمل شده‌اند و در سطح استان در شهرستان‌های زابل و زاهدان فعالیت می‌کنند که تاکنون ۲ هزار نفر را که علائم بیماری داشته‌اند با مراجعه به درب منازل شناسایی کرده‌اند.

وزیر بهداشت از مردم سیستان و بلوچستان عذرخواهی کند

نماینده مردم زاهدان نیز در این جلسه از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست در مورد اظهار نظری که چند روز قبل در تهران کرده بودند و آمار فوت شدگان را یک نفر اعلام کرده بودند عذرخواهی کنند که وزیر بهداشت و درمان همچنان بر آماری که اعلام کرده بود معتقد بود.

فداحسین مالکی به وزیر بهداشت تاکید کرد: در مورد بحران کرونا آمار غلط به وی ارائه شده است.

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ اعلام کرد: اگر در آن تاریخ در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان تعداد فوتی ها بجز یک نفر باشد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر آمار غلط داده باشند، فردا صبح کامران کردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را عزل می کنم.

 

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول