اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بدحجابی با شعار دادن حل نمی‌شود/ حجاب دعوت زنان به حضور در فعالیت‌های اجتماعی است

نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: راه‌حل مسئلهٔ بدحجابی تظاهرات و شعار دادن نیست، بلکه ‌باید با عاطفه، مهربانی و محبت مسئلهٔ بدحجابی را در جامعه حل کرد و ‌باید نشان دهید شما که باحجاب هستید چقدر خوب زندگی می‌کنید و دارای فرزندان صالح هستید.

بدحجابی با شعار دادن حل نمی‌شود/ حجاب دعوت زنان به حضور در فعالیت‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان قزوین و امام جمعهٔ قزوین، در مراسم غیرت علوی و عفت فاطمی که به‌مناسبت هفتهٔ عفاف و حجاب در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به آیهٔ 26 سورهٔ اعراف اظهار کرد: خدای متعال بنیان‌گذار عفاف و حجاب است؛ همان خدایی که بنای کرامت انسانی را گذاشت.

وی یکی از مهم‌ترین راه‌های تحقّق کرامت انسانی را عفاف و حجاب دانست و افزود: خداوند فرمود «لَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ»، که می‌باید کرّمنا محقق شود و به اجرا در بیاید و با خلق و خو و شخصیت انسانی عجین شود.

نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: در حدیثی از امام‌باقر(ع) دربارهٔ آیهٔ 26 سورهٔ اعراف آمده است که لباس تقوا همان عفاف است و عفت چیزی است که حتی اگر لباس هم نباشد، وجود دارد و در رفتار و کلام انسان ظهور پیدا می‌کند.

امام جمعهٔ قزوین حجاب را تجلی بیرونی و عملی عفاف خواند و بیان کرد: ریشهٔ حجاب در عفاف است و ریشهٔ عفاف در کرامت انسانی و ریشهٔ کرامت انسانی در تقواست و ریشهٔ تقوا در عبادت است، چرا که خدای متعال در آیهٔ 21 سورهٔ بقره فرمود با عبادت به تقوا می‌رسید.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خاستگاه عبادت در عقیده است و کسی که عقیده ندارد عبد نیست، چنین فردی ممکن است تظاهر به عبادت کند اما روحش، روح عبودیت و بندگی نیست.

وی تصریح کرد: برای عبادت باید بدانیم خداوند رحمان و رحیم است و مبدأ عالم هستی است و اگر این‌گونه شد انسان خود به خود عبد می‌شود و عبادتش جان پیدا می‌کند، او دیگر نماز نمی‌خواند تا باری از دوشش برداشته شود بلکه برای نماز خواندن لحظه‌شماری می‌کند.

نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان قزوین توجه انسان به نیاز معنوی خود را دارای اهمیت اساسی دانست و تأکید کرد: اگر نیازهای روحانی خود را درک کنیم همان‌طور که در ماه رمضان برای افطار ساعت را می‌بینیم، برای فرا رسیدن نماز هم لحظه‌شماری می‌کنیم و نیاز معنوی به مراتب بالاتر از نیاز جسمانی است.

امام جمعهٔ قزوین خاطرنشان کرد: ممکن است کسی حجاب نداشته باشد ولی عفیف باشد، حال سؤال اینجاست که چرا بدحجابی را تحمل می‌کند؟ چون‌ شرایط زندگیِ خانوادگی و فرهنگ عمومی و قومی باعث شده است بدحجابی را تحمل کند، بسیاری از خواهران گرامی ما که حجاب را رعایت نمی‌کنند انسان‌های عفیفی هستند، وقتی می‌بینیم این خانم با بدحجابی‌ در راهپیمایی اربعین با هزار زحمت قدم برمی‌دارد و در مجالس دینی حضور جدی دارد و اشک می‌ریزد نشان می‌دهد که او کرامت دارد و در نتیجه عفاف هم دارد.

امام جمعهٔ قزوین راه‌حل مسئلهٔ بدحجابی را احترام گذاشتن به کرامت انسانی دانست و بیان کرد: راه‌حل مسئلهٔ بدحجابی تظاهرات و شعار دادن نیست بلکه ‌باید با عاطفه، مهربانی و محبت مسئلهٔ بدحجابی در جامعه را حل کرد و‌ نشان دهید شما که باحجاب هستید چقدر خوب زندگی می‌کنید و دارای فرزندان صالح هستید.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به واقعهٔ کشف حجاب یادآور شد: رضاخان نهایت سرمایه‌گذاری و تلاش خود را برای کشف حجاب بانوان انجام داد اما به گزارش شهربانی آن زمان، درست است که بعضی از بانوان چادر را کنار گذاشته‌اند ولی پالتوهایی می‌پوشند که حجاب آن‌ها را رعایت می‌کند.

وی با اشاره به روایتی از امام‌علی(ع) گفت: در روایات اجر و پاداش عفاف کمتر از شهادت نیست و انسان عفیف می‌تواند فرشته‌ای از فرشتگان الهی باشد.

نمایندهٔ ولی‌فقیه در استان قزوین دربارهٔ چگونگی از بین رفتن انقلاب فرانسه خاطرنشان کرد: استعمار با ۲ عنصر مبارزه با عفاف و حجاب و رواج مشروبات الکلی و امثال آن توانست فرانسه را به آن شرایط بدبختانه برگرداند و امروز هم دشمن در صدد است در کشور ما با مواد مخدر و تهاجم فرهنگی، بنیان‌های فرهنگی و کرامت انسانی مردم را از بین ببرد.

امام جمعهٔ قزوین گفت: اگر قرار بود اسلام زنان را منزوی و خانه‌نشین کند اصلاً حرفی از حجاب نمی‌زد؛ چرا که حجاب یعنی حضور میدانی و فعالیت اجتماعی، حجاب دعوت زنان به جامعه است و ‌باید توجه کنیم که بر اساس مبانی قرآنی عفاف و حجاب تنها به بانوان اختصاص ندارد و مردان نیز باید پوشش معقول و متناسب فرهنگ اسلامی داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول