اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ساماندهی 7 گروه جهادی تخصصی در بسیج اصناف/ راه‌اندازی پایگاه اورژانس اصناف در اراک

مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در بسیج اصناف استان مرکزی بیش از ۷ گروه جهادی تخصصی سازماندهی شده‌اند که خدمات تخصصی به ولی نعمتان ارائه می‌دهند.

ساماندهی 7 گروه جهادی تخصصی در بسیج اصناف/ راه‌اندازی پایگاه اورژانس اصناف در اراک

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد فراهانی ظهر امروز در حاشیه نشست هیئت اندیشه‌ورز بسیج اصناف استان مرکزی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های بسیج اصناف تلاش برای تحقق شعار محوری و کلیدی سال و عملیاتی کردن واقعی رونق تولید، پشتیبانی و رفع موانع است که بسیج اصناف همچون سایر اقشار بسیج در این راستا نقش آفرینی می‌کند.

وی افزود: اصناف و کسبه به عنوان خط مقدم تحقق شعار سال نقشی کلیدی و اساسی ایفا می‌کنند و بسیج اصناف برای به میدان آوردن همه ظرفیت‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه یکی از لازمه‌های تحقق شعار سال تلاش و همت جهادی است و باید جهاد اقتصادی به معنای واقعی رقم بخورد، گفت: نقش اصناف و بازاریان در مقابله با شیوع بیماری کرونا همواره چشمگیر بوده، چراکه علاوه بر تعامل و همکاری با ستاد مقابله با کرونا در اقدامات مومنانه نقش مهمی داشته‌اند.

فراهانی افزود: بسیج اصناف در طی این سال‌ها به پشتوانه هیئت اندیشه‌ورز و مجاهدت‌های بسیجیان دلاور همواره برای رفع بحران‌ها طرح‌های مهمی اجرا کرده که یکی از آنها طرح کاسبان امین بود که برکات فراوانی برای تامین کالاهای اساسی داشت.

وی ادامه داد: طرح همیاران بازرسی از دیگر طرح‌های بسیج اصناف برای کنترل و نظارت بر بازار است که بیش از ۱۵ بازرس در سطح استان در قالب این طرح خدمت رسانی می‌کند.

به گفته وی علیرغم ایجاد مشکلاتی برای اصناف در طی شرایط بیماری کرونا، خیرین و کاسبان با هدایت بسیج اصناف در اقدامات خداپسندانه همچون نهضت کمک مومنانه برای کاهش آسیب‌های بیماری کرونا نقش داشته‌اند و در قالب بسته‌های معیشتی، بهداشتی و غذایی خانواده‌های آسیب دیده را حمایت کرده‌اند.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد:‌ در بسیج اصناف استان مرکزی بیش از ۷ گروه جهادی تخصصی سازماندهی شده‌اند که خدمات تخصصی به ولی نعمتان ارائه می‌دهند و عمده فعالیت آنها در مناطق محروم و کم برخوردار است.

فراهانی با اشاره به اینکه سال گذشته بسیج اصناف در یک اقدام ابتکاری با راه‌اندازی اردوهای جهادی تخصصی در مناطق محروم خدمات قابل توجهی به ولی نعمتان ارائه کرد که در سال جاری نیز با قوت ادامه دارد، تصریح کرد: در سالجاری به فضل الهی رویکرد گروه‌های جهادی در سه حوزه خدمات رسانی تخصصی، سازندگی و اشتغال‌زایی انجام خواهد شد و برای ایجاد اشتغال با توجه به تخصص محور بودن گروه‌های جهادی توانمند سازی، مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی نیز دنبال می‌شود.

وی افزود: همچنین ۲ گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی در حوزه عمرانی سازماندهی شده که در این ایام با کمک مرکز نیکوکاری اصناف برای ساخت دو واحد مسکونی نیازمندان در روستای مرزیجران اراک تلاش می شود.

مسئول بسیج اصناف سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم گروه‌های جهادی اصناف با کمک اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های دیگر راه اندازی پایگاه اورژانس اصناف است که به مناسبت روز اصناف کلنگ آن زده شده و امیدواریم با مشارکت بیشتر خیرین و تعامل دستگاه‌ها در سریع‌ترین فرصت به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول