اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

انتقاد استاندار اصفهان از وزارت نیرو/ رضایی: دولت مدیریت برق را به مجموعه استان واگذار کند

استاندار اصفهان گفت: بدلیل اهمیت موضوع برق در اصفهان با معاون وزیر نیرو تماسی برقرار و درخواست شد تا در میزان برق استان مداخله نشود و مسوولیت آن را به خود مسوولان استانی واگذار کنند.

انتقاد استاندار اصفهان از وزارت نیرو/ رضایی: دولت مدیریت برق را به مجموعه استان واگذار کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در حاشیه یکصد و چهارمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با اشاره به اینکه در واپسین روزهای آخر دولت تدبیر و امید قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: دولت در این چند سال، وفاق خود را با بخش خصوصی نشان داده است و روند هماهنگی بین بخش خصوصی و دولتی همچنان ادامه دارد.

استاندار اصفهان افزود: موضوع عمده جلسه امروز، مشکلات برق صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی بود، زیرا خشکسالی امسال در ۵۳ سال گذشته، بی‌سابقه بوده و امسال به اوج خود رسیده است.

وی تصریح کرد: بدلیل کمبود آب، نیروگاه‌های برق‌آبی از مدار خارج شده و مطالبه صنعتگران، پذیرش خاموشی اما با اعلام زمان و برنامه تعطیلی بود.

رضایی ادامه داد: فعالان اقتصادی استان به مشکلات برق آگاهی دارند، کمااینکه مطلع‌اند که برخی کشاورزان مجبور شده‌اند تا با مصرف برق بیشتر، آب از عمق زمین پمپاژ کنند.

 استاندار اصفهان گفت: در جلسه امروز بدلیل اهمیت موضوع برق در اصفهان با معاون وزیر نیرو تماسی برقرار و درخواست شد تا در میزان برق استان مداخله نشود و مسوولیت آن را به خود مسوولان استانی واگذار کنند.

وی اضافه کرد: همچنین قرار شد جلسه ویدئو کنفرانسی با سه مسوول مدیریت برق استان و وزیر نیرو برگزار شود تا طرح مدیریت چهارهزار و۵۰۰ مگاواتی برق را به خود استان بسپارند.

رضایی گفت: ما وظیفه داریم بابت مشکلات برق از مردم عذرخواهی کنیم؛ هرچند مشکل کشوری است و حدود ۱۱ هزار مگاوات برق در کشور کم داریم.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به مشکل کمبود آب صنایع اظهار داشت: یکی از موارد موکد ریاست جمهوری و نیز خود صنایع، ضرورت انتقال آب از خلیج فارس است که دولت عزم مُسلمی برای جبران کم آبی شهرهایی مانند اصفهان دارد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: تمام صاحبان صنایع تاکید دارند که در راستای حفظ صنعت باید از دریای جنوب، آب به اصفهان منتقل شود، زیرا چاره‌ای جز این کار نداریم.

وی یکی دیگر از مُصوبات جلسه یادشده را تهیه بسته حمایتی سازمان صمت برای فعالان اقتصادی اعلام و اضافه کرد: بسته دیگر مربوط به فعالان اقتصادی مربوط به سازمان تامین اجتماعی است که جزییات آن در جلسات آتی بررسی می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول