اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

برپایی ازدواج علوی در بیش از 12 امامزاده استان تهران

معاون فرهنگی اوقاف استان تهران از برپایی مراسم ازدواج علوی در بیش از 12 امامزاده استان تهران با رعایت نکات بهداشتی خبر داد.

برپایی ازدواج علوی در بیش از 12 امامزاده استان تهران

حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی، معاون فرهنگی اوقاف استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با تبریک آغاز ماه ذیالحجه، اظهار داشت: نخستین روز ماه ذی الحجه مصادف با سالروز ازدواج حضرت زهرا (ع) و امام علی (ع) است. بر همین اساس بسیاری از جوانان ازدواج خود را در این ایام برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی بسیاری از برنامه‌ها و جشن‌های عروسی محدود شده است، افزود: با توجه به وضعیت کرونا و افزایش تعداد قربانیان این ویروس منحوس، بسیاری از خانواده‌ها با یک برنامه مختصر جوانان را راهی خانه بخت می‌کنند. ما نیز با توجه به ظرفیت موجود در بقاع متبرکه، سعی کردیم از فضای روحانی امامزاده‌ها برای برپایی مراسم عقد و عروسی جوانان استفاده کنیم.

معاون فرهنگی اوقاف استان تهران با اشاره به اینکه همزمان با ماه ذیالحجه بقاع متبرکه میزبان زوج‌های جوان شدند، خاطر نشان کرد: در این ایام مبارک بیش از ۱۲ امامزاده استان تهران، فضا را برای برپایی مراسم عقد و عروسی جوانان با عنوان «ازدواج علوی» با رعایت نکات بهداشتی مهیا کردند؛ به طوری که با توجه به لزوم فاصله اجتماعی و جلوگیری از تجمع، افراد درجه یک خانواده با حضور در امامزاده این مراسم باشکوه را جشن می‌گیرند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه در شهرستان‌های دماوند، شهریار، پاکدشت، بهارستان مراسم ازدواج علوی برگزار می‌شود، گفت: در شهر تهران نیز برخی امامزاده‌ها همچون امامزاده اسماعیل (ع) زرگنده و سیدناصرالدین (ع) این مراسم را با حضور خانواده زوج‌های جوان برگزار می‌کنند. همچنین مولودی‌خوانی و اهدای تبرکی از آستان‌های مقدس از دیگر برنامه‌های بقاع مبارکه در طرح ازدواج علوی است.

به گزارش فارس، با توجه به برگزاری مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم، بسیاری از امامزاده‌ها مشغول برپایی مسابقات هستند. با این وجود در برخی از امامزاده‌ها مراسم ازدواج علوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول