اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ثبت اجرای ۳۰۰۰ برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سمنان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: تا امروز بالغ بر سه هزار برنامه توسط ۱۳۰ دستگاه اجرایی استان از ابتدای سال حول محورهای تعیین‌شده بزرگداشت دفاع مقدس در سامانه جامع کشوری ثبت‌ شده است.

ثبت اجرای ۳۰۰۰ برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت دفاع مقدس استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: استان سمنان در چنین روزهایی در سال ۱۳۶۱، تعداد ۶۱ شهید را در عملیات رمضان تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد.

وی افزود: این مناسبت‌ها، ایام‌الله است و نتیجه پرداختن عمیق به این مناسبت‌ها، ترویج ارزش‌های دینی و اسلامی خواهد بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: امروز اعتقاد داریم هر تلاش و برنامه‌ریزی فرهنگی و ارزشی، یک سرمایه‌گذاری بزرگ است که اخلاق و تدین، روحیه و نشاط انقلابی و مجاهدت را در جامعه تقویت می‌کند.

سلامی گفت: همان‌طور که در هشت سال دوران دفاع مقدس در جنگ نابرابر و تمام‌عیاری قرار داشتیم، امروز هم در جنگ تمام‌عیار و نابرابر اقتصادی و فرهنگی قرار داریم.

وی افزود: اگر در آن روزها، ایمان، وحدت و همبستگی به ولایت و باور عمیق ما باعث ایثار، ازخودگذشتگی، مقاومت، ایستادگی و پیروزی شد، امروز نیز همین سلاح‌ها برای پیروزی برابر نظام سلطه و استکبار جهانی موردنیاز است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اظهار کرد: ضمن تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته، از برخی از فرمانداران و رؤسای کارگروه‌ها، تقاضا داریم تا همکاری برای اجرای امور را تقویت کنند.

سلامی بیان کرد: این اقدامات و فعالیت‌ها پیرامون دوران دفاع مقدس، یک توفیق الهی است که بتوانیم از ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب صحبت کنیم و برای زنده نگاه داشتن این ارزش‌ها و زنده نگاه داشتن یاد شهدا تلاش کنیم.

وی افزود: سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، هفته بسیج، روز مقاومت و دهه فجر، از محورهای فعالیت ما در استان است و کارگروه‌ها و ستادهای استانی نیاز است تا مجاهدت و تلاش ویژه با برنامه‌ریزی مطلوب در این حوزه‌ها انجام دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: تا امروز بالغ بر سه هزار برنامه توسط ۱۳۰ دستگاه اجرایی استان از ابتدای سال حول محورهای تعیین‌شده در سامانه جامع کشوری ثبت‌ شده است.

سلامی اظهار کرد: مقرر شد تا عملکرد استان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در کتابچه‌ای جمع‌آوری و تدوین شود که نیاز است تا برخی دستگاه‌های اجرایی که تعلل داشتند، تلاش بیشتری کنند.

وی افزود: دفتر امور بانوان و خانواده و همچنین ایثارگران استانداری سمنان، انتظارات خود در حوزه دفاع مقدس را به کارگروه‌ها و ستادهای شهرستانی اعلام کنند.

معرفی اقتدار ملت ایران به نسل بعد

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز اظهار کرد: برگزاری انتخابات و حضور حماسی و پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، یکی از محورهای اصلی ثبات نظام جمهوری اسلامی و پاسداشت ارزش‌هاست.

وی گفت: یکی از شاخص‌ها و مناسبت‌های نظام جمهوری اسلامی که در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز به بهانه جنگ، عملیات‌ها و بمباران عقب نیفتاد، انتخابات است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی ثبات جمهوری اسلامی، برگزاری انتخابات بوده و حماسه حضور مردم، خود نوعی پاسداشت ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی است؛ فرمانداری‌ها در نوک پیکان توجه به این مهم هستند که با پایان یافتن فرآیند انتخابات، در آینده شاهد تقویت برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس باشیم.

خجسته‌پور بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و کارگروه‌ها باید با جدیت بیشتر برنامه‌های الهی خود را تقویت کنند.

وی گفت: بیش از چهار دهه است که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، در طول این دوران ویژگی و خصائص بسیار خوبی از ملت ایران مشاهده شد و مردم ما همیشه در صحنه‌های حساس، با قدرت پای‌کار نظام بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: اوج اقتدار، ایثار، همبستگی، وحدت، مبارزه، مجاهدت خلوص و دین‌داری مردم، در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس نمود پیدا کرد و هرکدام از این ویژگی می‌تواند سرفصلی مؤثر و قوی برای تربیت نسل کنونی و نسل‌های آینده کشور باشد.

خجسته‌پور تأکید کرد: اگر می‌خواهیم اقتدار ملت ایران اسلامی را به نسل کنونی و آینده معرفی کنیم، باید به تمامی این خصائص به خوبی به عنوان سرفصل‌هایی مطلوب و پرمحتوا بپردازیم و این اقتدار و محتوای آن دوران را با استفاده از ابزارهای نوین انتشار داده و ثبت و ضبط کنیم.

وی افزود: در راستای پاسداشت ایثارگری و جانفشانی عزیزانی که در دوران دفاع مقدس، جان خود را برای دفاع از ارزش‌ها و سرزمینمان فدا کردند، باید تلاش ویژه داشته باشیم و قدم‌های بزرگ‌تری برداریم؛ در برنامه‌ها و مناسبت‌های پیش رو بتوانیم با یک برنامه‌ریزی دقیق، در هر برهه زمانی یکی از خصائص بی‌نظیر ملت ایران اسلامی را به صورت مفصل معرفی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد: ثبت برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس به صورت مستمر و آنلاین در سامانه جامع کشوری مرتبط با این موضوع، امری مثبت و حائز اهمیت است که کارگروه‌ها و ستادهای شهرستانی به منظور اطلاع دیگران و همچنین ثبت فعالیت‌ها برای استفاده آیندگان، باید اقدامات خود را به ثبت برسانند.

فرهنگ‌نامه ۶۲۲ شهید دانش‌آموز سمنان؛ در حال تدوین

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پروش استان سمنان نیز اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین جامعه هدف آموزش و پروش، بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: هدف‌گذاری شد تا از یک هزار و ۲۵ نفر رزمنده و پیشکسوت شهید و شهادت در آموزش و پرورش تجلیل به عمل آید که تاکنون بالغ بر ۷۵۰ نفر تجلیل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد: جشنواره مجازی زنگ دفاع ویژه دانش‌آموزان در قالب‌های دل نوشته، هنری، عکس و ... برگزار و یک هزار و ۲۴ دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کردند.

دستورانی گفت: جشنواره‌های کشوری عنایات و کرامات شهدا در مدارس، لشگر فرشتگان، لاله‌های روشن و سردار شهید سلیمانی نیز از جمله جشنواره‌های کشوری بود که استان با بیشترین شرکت‌کننده در این برنامه‌ها حضور یافت.

وی با اشاره به اینکه فرهنگنامه ۶۲۲ شهید دانش‌آموز در استان در حال تدوین و نگارش است، افزود: برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلمان نیز با همکاری دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه از ۶۰ نفر از فرزندان شهدای شاغل در استان نیز تجلیل به عمل آمد، گفت: جشنواره ادبی و خاطره گویی خانواده‌های شهدای فرهنگی و دانش‌آموز از برنامه‌های آتی است که برگزار می‌شود.

ارزش‌های دفاع مقدس نشر داده شود

عبدالرضا میقانی، فرماندار شهرستان مهدی‌شهر نیز در این جلسه اظهار کرد: در سه ماه اول سال ۱۴۰۰، درگیر اقدامات برای برگزاری دو انتخابات بزرگ در شهرستان بودیم که خوشبختانه استان سمنان نیز از این مهم روسفید بیرون آمد.

وی بیان کرد: در خصوص بزرگداشت مناسبت سوم خرداد، با توجه به حجم کار در خصوص برگزاری انتخابات، برنامه‌های خوبی در این حوزه انجام شد.

فرماندار مهدی‌شهر گفت: تهیه بالغ بر ۱۰ کلیپ با موضوع دفاع مقدس و سوم خرداد، مسابقات کودکان و نوجوانان، نشست‌های روشنگری، پیاده‌روی به سمت گلزار شهدا، برگزاری جشن‌های رضویون و تقدیر از خانواده معظم شهدا از جمله برنامه‌هایی بود که برای بزرگداشت سوم خرداد صورت گرفت.

میقانی خاطرنشان کرد: تلویزیون اینترنتی شهرستان مهدی‌شهر فضای مناسبی است تا بتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را برای مخاطبان نشر دهیم.

برنامه‌ها مجازی برگزار می‌شود

احمد ملایری، فرماندار میامی نیز اظهار کرد: یک جلسه در خصوص بزرگداشت ارزش‌های دفاع مقدس در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون تشکیل و با هماهنگی فرماندهی سپاه شهرستان، برنامه‌های خوبی به انجام رسید.

وی بیان کرد: غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدا، رژه‌های موتوری و خودرویی، نام‌گذاری کوچه‌ها به نام شهدا، برگزاری برنامه‌ها به صورت متناظر در روستاها و برپایی میز خدمت در بخش‌های مختلف شهرستان و نمایشگاه‌های مجازی از جمله برنامه‌های برگزار شده در این حوزه است.

فرماندار میامی گفت: نیاز است تا برنامه‌ها منسجم‌تر انجام شود تا شاهد نتیجه بهتر و مطلوب‌تر باشیم.

وی گفت: رونمایی از فرهنگنامه سه هزار شهید استان در هفته قوه قضاییه در شهرستان میامی برگزار شد.

فرماندار میامی بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا تلاش شد تا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اکثر برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول