اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را در سمنان افزایش نداد/ بدهی میلیاردی دولت به تأمین اجتماعی سمنان

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان با اشاره به بدهی ۱۸۵ میلیارد تومانی کارفرمایان استان به تأمین اجتماعی گفت: کرونا شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را در سمنان افزایش نداد.

کرونا مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را در سمنان افزایش نداد/ بدهی میلیاردی دولت به تأمین اجتماعی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد اخلاقی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان سمنان در پایان سال ۹۸ و بر اساس لیست‌های ارسالی کارفرمایان، سه هزار و ۵۸۹ نفر بوده که این عدد در پایان سال ۹۹ به سه هزار و ۱۳۳ نفر رسیده است.

او افزود: شمار افرادی که بیمه بیکاری از تأمین اجتماعی دریافت می‌کرده‌اند، علی‌رغم شرایط حاد کرونا و وضع نامساعد اقتصاد کشور، ۱۲ درصد در استان سمنان کاهش داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: گرچه کرونا بر بخش‌های مختلف اقتصادی تأثیر گذاشته؛ اما در استان سمنان شمار بیمه‌شدگان کاهش پیدا نکرده و نزدیک به سه درصد در بیمه‌شده‌های اجباری افزایش داشته‌ایم.

اخلاقی اضافه کرد: شمار بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در پایان سال ۹۸ در استان سمنان، ۱۶۵ هزار و ۵۴۲ نفر بوده که این عدد در پایان سال گذشته، به ۱۶۹ هزار و ۸۷۲ نفر رسیده و این نشانگر رشد ۲.۷ درصدی در شمار بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استان است.

او با اشاره به مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از کارفرمایان استان سمنان افزود: ۱۸۵ میلیارد تومان مطالبه از کارفرمایان استان سمنان وجود دارد که از این عدد، ۱۵۵ میلیارد تومان آن قطعی و ۳۰ میلیارد تومان غیرقطعی است که پس از دریافت اعتراضات و بررسی‌ها قطعیت می‌یابد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان ادامه داد: در این میان، برخی دستگاه‌های دولتی استان سمنان هم وجود دارند که حجم بدهی آنها به ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد.

اخلاقی با بیان اینکه عمده این مطالبات مربوط به بخش صنعت است، تصریح کرد: با توجه به لزوم همراهی در شرایط فعلی کشور و مسائلی که در حوزه کرونا وجود داشته است، تأمین اجتماعی تلاش کرد تا سبب تعطیلی کارگاه‌های تولیدی نشود.

او تأکید کرد: بخشی از مطالبات، ناشی از حمایت‌ها در شرایط خاص کرونایی است و به‌مرور وصول می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان افزود: تلاش می‌شود تا تأمین اجتماعی برای کارگاه‌هایی که در حال فعالیت هستند، مشکلی در حوزه دریافت بدهی‌ها ایجاد نکند.

اخلاقی همچنین با اشاره به اجرای طرح ۳۰۷۰ در تأمین اجتماعی افزود: ۳۰ خدمت تأمین اجتماعی با مراجعه غیرحضوری به‌طور کامل ارائه می‌شود و این امر انقلابی در سازمان محسوب می‌شود و افراد زیرپوشش هم باید به تقویت آن کمک کنند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول