اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

واگذاری ۶۶ واحد مسکن به جامعهٔ هدف بهزیستی در استان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: یکی از قوی‌ترین فعالیت‌های ما تأمین مسکن است، به‌صورت ویدئوکنفرانس 11 هزار واحد مسکن برای جامعهٔ هدف بهزیستی با حضور وزیر واگذار خواهد شد که ۶۶ واحد آن سهم استان قزوین است.

واگذاری ۶۶ واحد مسکن به جامعهٔ هدف بهزیستی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: چهل‌ویکمین سال تأسیس سازمان بهزیستی آغاز شد و باید از شهدای گرانقدر این سازمان به‌ویژه شهید فیاض‌بخش یاد کنیم که بنیان‌گذار بهزیستی بودند.

وی ادامه داد: شعار امسال ما هوشمندسازی محله‌محوری و سلامت اجتماعی در خانواده است.

این مسؤول بیان کرد: هفتهٔ بهزیستی را با 20 برنامه آغاز خواهیم کرد، عطرافشانی و غبار روبی مزار مطهر شهدا آغازگر برنامه‌های ماست، شورای معاونین بهزیستی نیز با حضور در مجمع نمایندگان استان گزارشی از فعالیت‌های این سازمان ارائه خواهند داد و مسائل قانونی و چالش‌های قانون‌گذاری در این حوزه‌ها را بررسی خواهند کرد، هم‌چنین در مسیر توسعهٔ اشتغال نیز با صنعت و معدن تفاهم‌نامه‌ای را منعقد خواهیم کرد.

وارثی عنوان کرد: ما 21 فعالیت و خدمت را در هفتهٔ بهزیستی به فعالیت‌ها و خدمات خود اضافه خواهیم کرد، یکی از قوی‌ترین فعالیت‌های ما تأمین مسکن است، به‌صورت ویدئوکنفرانس 11 هزار واحد مسکن برای جامعهٔ هدف بهزیستی با حضور وزیر واگذار خواهد شد که ۶۶ واحد آن سهم استان قزوین است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: مرکز سالمندان هم‌قدم را نیز افتتاح خواهیم کرد که با ظرفیت روزانه ۴٠ نفر به‌صورت روزانه به سالمندان خدمات توانبخشی ارائه خواهد کرد، هم‌چنین خانهٔ کوچک معلولین ذهنی در تاکستان، بنیاد فرزانگان و انجمن سی.بی.آر و انجمن اوتیسم در قزوین، ۲ مرکز مشاوره، ایستگاه کاهش آسیب برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در آبیک، آغاز به کار یک موبایل‌ون که به ارائهٔ خدمات به پاتوق‌ها برای مقابله با آسیب‌های همراه با اعتیاد خواهد پرداخت، افتتاح مرکز اقامتی ترک اعتیاد در تاکستان از دیگر پروژه‌هایی است که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسند.

وی یادآور شد: ما در موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کردیم، در این حوزه رتبهٔ نخست کشور را در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ کسب کردیم، خدمات گسترده‌ای در حوزهٔ پیشگیری انجام شده است.

وارثی با اشاره به اثرگذاری طرح دادگاه درمان‌مدار عنوان کرد: بیش از ۷۸٠ نفر از معتادان متجاهر در دادگاه درمان‌مدار مدیریت شدند، این طرح معتادان متجاهر را به‌صورت مستمر تحت نظارت و رصد قرار می‌دهد و اگر دوباره مصرفی داشته باشند به مراکز اقامتی اجباری اعزام می‌شوند.

این مسؤول در پایان تأکید کرد: درمان معتادان در مراکز اقامتی منهای طرح دادگاه درمان‌مدار، ۳ هزار و ۶۴۶ نفر بوده است و این افراد هر یک به‌طور متوسط در یک بازهٔ 3 ماهه در مراکز اقامتی ما حضور داشته و درمان شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول