اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

واکنش نماینده تنگستان به افتتاح سد خائیز توسط دولت

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام، اعتراض خود را به وزیر نیرو در خصوص بهره برداری نشان داد و گفت: افتتاح سد نیمه تمام خاییز تنگستان به مردم منطقه خیانت است .

واکنش نماینده تنگستان به افتتاح سد خائیز توسط دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، از زمان اعلام خبر افتتاح سد خاییز ۱۶ میلیون متر مکعبی توسط معاون امور عمرانی استاندار بوشهر واکنش‌هایی از سوی برخی مسؤولان مبنی بر نیمه‌کاره بودن این پروژه در فضای مجازی مشاهده شده است.

از جمله اینکه غلامحسین کرمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام، اعتراض خود را به وزیر نیرو در خصوص بهره برداری نشان داد و گفت: افتتاح سد نیمه تمام خاییز تنگستان خیانت است به مردم منطقه. تا کنون افتتاح سد بدون آب، بالابر دریچه خروجی و سرریز آب ندیده‌ایم. این یعنی فاجعه …

این سد خائیز که به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه آب استان بوشهر محسوب می‌شود در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ در سفر وزیر نیرو به استان بوشهر آغاز شد. این سد با ظرفیت ۱۶ میلیون مترمکعب دارای طول تاج ۶۱۰ متر، ارتفاع ۳۶ متر و از نوع خاکی با هسته رسی است که به منظور تأمین حقابه‌های کشاورزی و زیست محیطی ساخته می‌شود و علاوه بر کنترل سیلاب شاخه شیرین رودخانه اهرم، موجب کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی در بخش کشاورزی خواهد شد.

به گزارش فارس، سد خائیز نقش مهمی در تأمین آب مورد نیاز هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، باغ‌ها و نخیلات در شهرستان تنگستان دارد و مدت‌هاست اهالی شهرستان تنگستان منتظر تکمیل و بهره‌برداری از این سد هستند.

بیش از دو دهه است که در استان بوشهر شاهد خشکسالی هستیم و شرایط منابع آب سطحی و زیرزمینی این استان مناسب نمی باشد، از جهتی ساخت سد و کنترل سیلاب‌هایی که به دریا می‌ریزند یکی از راهکارهای مهم برای تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول