اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مشارکت بسیجیان جامعه پزشکی فارس در پیشبرد اهداف بهداشت و درمان

مراسم تکریم و معارفه رؤسای سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس و رونمایی از طرح کمک‌های مومنانه همکار به همکار «هبه» برگزار شد.

مشارکت بسیجیان جامعه پزشکی فارس در پیشبرد اهداف بهداشت و درمان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچون دیگر مراکز دولتی یا جهادی همچنان استمرار دارد و این مرکز علمی-آموزشی در قالب طرح  هبه (همکار برای همکار)  با هدف به نمایش گذاشتن  روحیه بسیجی  و جهادی در بین کارمندان، کمکهای مومنانه را تجلی بخشید.

اجرای طرح های هبّه و حمایت از ایتام با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی فارس، نمایانگر آن است که علاوه بر حضور در عرصه درمان و مقابله با کرونا ویروس، در اجرای طرح ارزشمندکمک های مومنانه نیز نقشی بزرگ و موثر وجود دارد.

در طرح هبه که ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، نیازمندان با حفظ عزت و کرامت انسانی، در تمام واحدهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شناسایی می شوند و با کمک کارکنان هر واحد، کمک های مومنانه و بسته های معیشتی به دست نیازمندان می رسد و این طرح در طول سال نیز استمرار خواهد یافت که در مناسبت‌ها پر‌رنگ‌تر اجرا می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم ضمن عرض تسلیت شهادت هفتمین امام شیعیان حضرت امام محمد تقی(ع) از تمام دستگاه های اجرایی استان به ویژه همکاری سپاه فجر فارس و بسیجیان جامعه پزشکی استان به پاس همکاری با مجموعه سلامت در بحران کرونا قدردانی کرد.

مهرزاد لطفی با تقدیر از تلاش بی‌نظیر آنان را نمادی از روحیه بسیجیان واقعی برشمرد و از تلاش و فعالیت های یکایک اعضای بسیج جامعه پزشکی و روحیه بسیجی وار تمامی جهادگران سلامت به ویژه در همه گیری کووید۱۹، وجود نیروهای بسیج جامعه پزشکی را موجب افتخار دانشگاه و مجموعه سلامت برشمرد.

او با تاکید بر نقش و جایگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز که از ابتدای جنگ تحمیلی تا کنون در امر آموزش، درمان و خدمت رسانی به مردم مشغول به فعالیت بوده و برای توسعه فرهنگ بسیج تلاش می کنند و بسیاری از پزشکان متخصص کشوری و بین المللی، دانش آموخته آنان هستند، از این همکاری و تلاش تقدیر کرده و آنان را افتخار بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه دانست.

لطفی در بخش دیگری از صحبت های خود با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۱۰ درصد افراد در استان واکسن کووید۱۹ دریافت کرده اند، گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار دوز واکسن در سطح استان به گروه های هدف، تزریق شده است.

این مسؤول در دانشگاه از طرح کمک های مومنانه همکار به همکار «هبه» در دانشگاه استقبال کرد و اجرای این طرح را اقدامی کم نظیر در راستای دیگر اقدامات نیکوکارانه در مجموعه سلامت معرفی کرد.

اعلام آمادگی سپاه برای همکاری در انجام واکسیناسیون عمومی علیه کرونا

فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) و نیز خداقوت به تمامی ایثارگران و مدافعان سلامت به ویژه در بحران کرونا برای خدمت رسانی به مراجعان و درمان مردم، از تلاش فرخ بهارلویی، رئیس پیشین سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس تقدیر و برای حسین صمصامی، رئیس جدید سازمان بسیج جامعه پزشکی استان آرزوی موفقیت کرد.

سردار یدالله بوعلی اقدامات بسیج استان در راستای روحیه بخشی به بیماران و همچنین تقویت مجموعه سلامت برای خدمت رسانی بهتر به مردم را از اهداف بسیجان برشمرد و از تلاش و فعالیت های جهادگران سلامت در طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تقدیر کرد.

او طرح کمک های مومنانه همکار به همکار «هبه» را از جمله اقدامات نیک اندیشانه ای برشمرد که باید به عنوان الگو به صورت ملی و جهانی توسعه یابد و تاکید کرد: کمک های نیک اندیشانه را ابتدا از نزدیکان آغاز کنیم و چه بهتر که این اقدام نیک از همکارانمان آغاز شود.

تقدیر از جهادگران بسیجی عرصه سلامت

در این مراسم به عنوان نماینده از تمام مدافعان بسیجی در عرصه سلامت از مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت و رییس مرکز بهداشت استان، عبدالحسین فرح بخش مشاور معاون بهداشت دانشگاه، سیدابوالفضل هاشمی اصل، مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه و فرخ بهارلویی رئیس پیشین سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، همچنین نجمه احمدزاده، پزشک متخصص داخلی، محمدحسن صبا، فریدون رضایی و طاهره گشتاسبی به عنوان جهادگر عرصه سلامت تقدیر شد.

ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی بسیج جامعه پزشکی در استان، کارگروه های ۱۱ گانه هیات اندیشه ورزی بسیج جامعه پزشکی و کمک های مومنانه در بحران کرونا و اجرای طرح کمک های مومنانه همکار به همکار «هبه» از دیگر محورهای این نشست بود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول