اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقبال ولی‌عهد سعودی از سلطان عمان در فرودگاه شهر «نئوم»+تصاویر

ولی‌عهد سعودی، لحظاتی پیش طی یک مراسم رسمی به استقبال سلطان عمان که برای نخستین بار به عربستان سعودی سفر می‌کند، رفت.

استقبال ولی‌عهد سعودی از سلطان عمان در فرودگاه شهر «نئوم»+تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هیثم بن طارق» سلطان عمان، امروز (یک شنبه، ۱۱ ژوئیه)، برای نخستین‌بار پس از به قدرت رسیدن، در سفری رسمی وارد فرودگاه بین‌المللی شهر «نئوم» در عربستان سعودی شد. 

 

 شبکه سعودی «الاخباریه»، تصاویری از نخستین لحظات ورود سلطان عمان به خاک عربستان را منتشر کرد که در آن، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به همراه شماری از مقامات ارشد سعودی، از هیثم بن طارق طی مراسمی رسمی استقبال کرد.

 

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، نیز نوشت که سلطان عمان، امروز در پاسخ به دعوت رسمی ملک سلمان وارد شهر «نئوم» شد و محمد بن سلمان از او در فرودگاه این شهر استقبال کرد.

 

 

بر اساس این گزارش، به محض ورود سلطان هیثم بن طارق، هواپیماهای سعودی با انجام یک مانور هوایی، رنگهای پرچم عمان را در آسمان این فرودگاه با دودهای رنگی، ترسیم کردند و توپخانه سعودی نیز در استقبال از ورود وی، ۲۱ گلوله شلیک کرد.

در این مراسم استقبال رسمی، سرود‌های ملی دو کشور نواخته شد و پس از آن سلطان عمان به همراه محمد بن سلمان از مقابل گارد تشریفات عبور کردند.

بنا بر این گزارش، علاوه بر ولی‌عهد سعودی، شاهزاده «عبدالعزیز بن سعود بن نایف به عبدالعزیز» وزیر کشور، « فیصل بن ترکی آل سعید» سفیر عمان در عربستان سعودی نیز حضور داشتند.

پس از استراحتی کوتاه در فرودگاه، ولی‌عهد سعودی به همراه سلطان عمان با کاروانی رسمی وارد قصر نئوم شدند و «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی به استقبال آنها آمد.

خبرگزاری آلمان، چند روز پیش خبر سفر قریب‌الوقوع سلطان عمان به عربستان سعودی در رأس یک هیأت بلندپایه عمانی شامل تعدادی از وزیران این کشور را منتشر و اعلام کرده بود که وی در این سفر با شاه سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد ریاض دیدار خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، گفت‌و‌گوهای عربستان سعودی و عمان بر تحولات یمن در چارچوب تحرکات دیپلماتیک فشرده سلطان عمان برای پیشبرد آرام [مذاکرات] بحران یمن و بر پایه توافق‌های منطقه‌ای و بین‌المللی صورت گرفته برای پایان دادن به جنگ هفت‌ساله و گفت‌وگوی مستقیم میان طرف‌های درگیر متمرکز خواهد بود.

به گفته منابع رسانه‌ای، از دیگر مسائلی که قرار است در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گیرد، موضوع «ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن، نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران، پیشبرد روند همکاری کشورهای عضو شورای همکاری و توسعه همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور در تمامی زمینه از جمله راه‌های حمایت از اقتصاد عمان» خواهد بود.

مسقط طی ماه‌های گذشته تلاش‌هایی برای برگزاری چند دیدار در سطح پایین میان مقامات ائتلاف سعودی و دولت صنعاء و همچنین برپایی دیدارهایی میان برخی مقامات بین‌الملل، غربی و یمنی انجام داد.

خبرگزاری رسمی عمان «اونا» پیشتر در گزارشی در این خصوص خبر داده بود که «سلطنت [عمان] از نزدیک اقدامات خود را با عربستان سعودی و فرستادگان سازمان ملل و آمریکا در امور یمن و طرف‌های یمنی با هدف دست‌یابی به یک حل و فصل سیاسی جامع برای بحران [یمن] ادامه خواهد داد».

در گزارش مذکور آمده بود: «سلطنت [عمان] امیدوار است که این تماس‌ها نتیجه دلخواه را در آینده نزدیک به دنبال داشته باشد به نحوی که امنیت و ثبات به یمن بازگردد و امنیت و منافع کشورهای منطقه نیز حفظ شود».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول