اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

راهکار اساسی درازمدت تامین آب شرب گلستان شیرین‌سازی آب دریا است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: راهکار اساسی درازمدت برای تامین آب شرب در استان استفاده از شیرین‌سازی آب به میزان ۵۰ میلیون مترمکعب است که برای ۵۰ میلیون مترمکعب آب باید ۱۰۰ میلیون آب را شیرین‌سازی کرد

راهکار اساسی درازمدت تامین آب شرب گلستان شیرین‌سازی آب دریا است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، سیدمحسن حسینی در جلسه مجمع نمایندگان استان گلستان، اظهار کرد: در افق درازمدت ۱۴۲۵ راهکار اساسی تامین آب شرب در استان، استفاده از آب دریا است.

وی تصریح کرد: بعد از انتصاب اینجانب در مرداد ماه سال ۱۳۹۹، یکی از دغدغه‌ها موضوع آب شرب استان بود که بررسی‌های فراوان و پیگیری‌های زیادی به انجام رسید، در این بررسی‌ها مشخص شد که طرح جامع آب شرب استان در سال‌های قبل مصوب شده که با توجه به شرایط جدید استان، اصلاح شد و در حال گرفتن مصوبه نهایی از وزارت نیرو است.

* استفاده از شیرین‌سازی آب برای تامین آب شرب در استان گلستان به میزان ۵۰ میلیون مترمکعب که باید ۱۰۰ میلیون آب را شیرین‌سازی کرد

 حسینی افزود: در بخش درازمدت به این نتیجه رسیدیم که راهکار اساسی تامین آب شرب در استان استفاده از شیرین‌سازی آب به میزان ۵۰ میلیون مترمکعب است که برای ۵۰ میلیون مترمکعب آب باید ۱۰۰ میلیون آب را شیرین‌سازی کرد که با پیگیری‌های انجام شده، مجوز شیرین‌سازی در وزارت نیرو حال نهایی شدن است و در آینده نزدیک این مجوز صادر می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: در میان‌مدت نیز نیازها احصا و منابع بررسی شده است که در بخش میان‌مدت، با چهار طرح سد «میرداماد»، سد «قره‌چای»، افزایش تخصیص شرب سد «نرماب» و استفاده از تخصیص 10 میلیون مترمکعبی سد «گله ورد» برای تامین آب شرب استان تلاش می‌کنیم.

* افزایش حدود ۸ برابری اعتبارات اجرای ۶ طرح آبرسانی در استان گلستان به مبلغ ۱۱۹ میلیارد تومان که در خرداد ماه ابلاغ شد

وی افزود: در بخش کوتاه‌مدت نیز تمام دغدغه ما اجرای ۶ طرح آبرسانی در استان است که در قالب این ۶ طرح، حفر تعدادی چاه، چند ایستگاه پمپاژ، چند مخزن، اتصال چاه‌ها به هم، سیستم‌های برقی، خطوط انتقال آب و ... در حال انجام است.

وی به افزایش حدود هشت برابری اعتبارات این ۶ طرح آبرسانی اشاره کرد و گفت: مجموع تخصیص چهار سال گذشته طرح‌های آبرسانی، ۵۳ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۹، تخصیص آنها ۱۴ میلیارد تومان بوده است که در سال جاری با تلاش‌های شرکت و مساعدت‌های مجمع نمایندگان استان، استاندار، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو، این اعتبارات به ۱۱۹ میلیارد تومان رسیده است که در خرداد ماه ابلاغ شد.

* معرفی ظرفیت چاه‌های کشاورزی، ادارات و بخش خصوصی به شرکت آب و فاضلاب برای اتصال به شبکه شرب گرگان به طور مستمر در حال انجام است

حسینی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان علاوه بر هزینه کردن تخصیص موجود، منتظر اعتبار جدید نمانده و در حد توان و ظرفیت پیمانکاران پروژه‌ها را پیش برده و در حال حاضر حدود 17 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد و بدون تخصیص اعتبار 34 میلیارد تومان نیز طرح در حال انجام  دارد که اعتبار سال جاری می‌تواند تحول زیادی در اجرای طرح‌های آبرسانی ایجاد کند.

وی افزود: در بخش تامین آب اضطراری نیز معرفی ظرفیت چاه‌های کشاورزی، ادارات و بخش خصوصی به شرکت آب و فاضلاب برای اتصال به شبکه شرب گرگان به طور مستمر در حال انجام است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول