اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روحیه مدافعین سلامت الگوگرفته از شهدای مدافع سلامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:‌ روحیه مدافعین سلامت الگوگرفته از شهدای مدافع سلامت است.

روحیه مدافعین سلامت الگوگرفته از شهدای مدافع سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیدمحمد جمالیان ظهر امروز در مراسم اولین سالگرد شهدای مدافع سلامت استان مرکزی (شهید پروفسور غلامحسین نادری، شهید علی شاه‌محمدی و دکتر هاشم ساعی پور) اظهار کرد: رزمندگان جبهه سلامت در ارائه خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکردند و در این مسیر خوش درخشیدند.

وی افزود: مردان و زنان فداکاری در این راه از دست دادیم که پیدا کردن جایگزین برای آنها سخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: شهدای مدافع سلامت ستارگان درخشان آسمان ایران هستند؛ شهید دکتر نادری یکی از این افراد بود که با خدمت‌رسانی خود به مردم کشور موجبات خیر و برکت را فراهم کرد.

جمالیان ادامه داد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا ترس زیادی در خصوص این بیماری جامعه را فرا گرفته بود اما کادر درمان و پرستاران و فعالان این حوزه با فداکاری و ایثارگری پا به میدان گذاشتند و امروز علیرغم اینکه بعد از یک و نیم سال فشار زیادی را تحمل کردند اما همچنان به تکلیف خود عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: مشکلات مالی و نیروی انسانی فراوانی در این حوزه وجود دارد اما مدافعان سلامت با روحیه ایثارگری و جهادی این کمبودها را کم اثر کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:‌ روحیه مدافعین سلامت الگو گرفته از شهدای مدافع سلامت است آنها با ایثارگری به شهادت رسیدند و این درس بزرگ را به ما نیز آموختند و اگر می‌بینیم کادر درمان با وجود همه مشکلات بازهم پای کار هستند به دلیل روحیه فداکاری است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این مراسم با بیان اینکه خداوند فرموده‌اند کسانی که در راه من کشته شوند شهید هستند و زنده و نزد من روزی دارند، گفت: این آیه قرآنی نشان می‌دهد جهاد در راه خدا و شهادت در این راه جایگاه بزرگ و والایی است.

حجت‌الاسلام علی حسنوند با بیان اینکه باید همواره یاد شهدا را زنده نگه داریم اظهار کرد: افرادی هستند که می‌خواهند یاد و خاطره شهید فراموش شود و حذف تصاویر و واژه شهید در معابر و خیابان‌ها دلیلی بر این ماجرا است.

وی افزود: حتی نام شهدا آثار و برکات زیادی به همراه دارد، آنها حتی بعد از شهادت به ما یادآوری می‌کنند که نباید در تحقق اهداف کوتاهی کنیم و ناامید شویم؛ شهیدان همواره در راستای هدف والا جان خود را فدا کردند که شهدای مدافع سلامت نمونه بارز این اشخاص هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول