اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت ۷۳ درصد آمریکایی‌ها از پایان اشغالگری ۲۰ ساله در افغانستان

همزمان با ادامه تحرکات واشنگتن برای خروج از افغانستان، نتیجه یک نظرسنجی سراسری نشان داد، اکثریت مردم آمریکا از پایان اشغالگری ۲۰ ساله در افغانستان حمایت می‌کنند.

حمایت ۷۳ درصد آمریکایی‌ها از پایان اشغالگری ۲۰ ساله در افغانستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو روز بعد از تاکید رئیس‌جمهور آمریکا بر تکمیل روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان تا ۳۱ آگوست (نهم شهریور)، انتشار نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت آمریکایی‌ها از همه احزاب این کشور حامی پایان این جنگ ۲۰ ساله هستند.

بنا بر گزارش وبگاه آمریکایی «هیل»، نظرسنجی مشترک این رسانه وابسته به کنگره و موسسه نظرخواهی «هریس ایکس» نشان می‌دهد که ۷۳ درصد آمریکایی‌ها از خروج نظامیان این کشور از افغانستان حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی سراسری در آمریکا در حالی انجام شده که طی هفته‌های اخیر رسانه‌ها از سرعت گرفتن روند خروج واشنگتن از افغانستان خبر دادند و هفته گذشته وبگاه آمریکایی «پالتیکو» گزارش داد: «خروج ارتش ایالات متحده از افغانستان عملا انجام شده است».

طبق نظرسنجی مشترک «هیل» و موسسه «هریس ایکس» که طی روزهای دوم و سوم جولای (۱۱ و ۱۲ تیر ماه) گرفته شده، بیش از دو سوم آمریکایی‌ها حامی خروج از افغانستان هستند.

بیست و هفت درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که مخالف تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از افغانستان هستند و هفت درصد آنها هم گفتند شدیدا با این اقدام مخالف هستند.

نکته قابل توجه در این نظرسنجی، حمایت همه آمریکایی‌های وابسته به احزاب مختلف این کشور، از پایان جنگ اشغالگرانه و ۲۰ ساله واشنگتن در افغانستان است.

طبق نتیجه نظرسنجی اخیر در آمریکا، ۸۱ درصد دموکرات‌ها گفتند که از خروج این کشور از افغانستان حمایت می‌‎کنند و ۱۹ درصد اعلام کردند، مخالف این اقدام هستند.

هفتاد و هفت درصد از آمریکایی‌های حامی احزاب مستقل در این کشور اعلام کردند، حامی خروج نظامیان کشورشان از افغانستان هستند و ۲۳ درصد گفتند که مخالف این اقدام هستند.

نظر ۶۱ درصد از حامیان حزب جمهوری‌خواه، حمایت از خروج واشنگتن از افغانستان است و ۳۹ درصد از آنها خواهان ادامه حضور نظامی در این کشور هستند.

انتشار نتیجه این نظرسنجی سراسری در حالی انجام شده که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد، «ماموریت نظامی» واشنگتن در افغانستان ۳۱ آگوست (نهم شهریور) پایان می‌یابد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول