اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

کمبود انسولین قلمی در استان وجود ندارد

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فراورده های دارویی گفت: کمبود انسولین قلمی در استان وجود ندارد.

کمبود انسولین قلمی در استان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو آذربایجان‌غربی،  فاطمه آقازاده اظهار داشت :با توجه به سوال یکی از شهروندان مبنی بر اینکه چرا انسولین در ارومیه پیدا نمی‌شود به اطلاع می رساند انسولین‌ها به سه دسته کوتاه اثر، متوسط الاثر ،طولانی اثر تقسیم بندی می‌شوند که نوع طولانی اثر آنها پنج نوع برند بوده که در بازار به مقدار کافی یافت می‌شوند.

وی ادامه داد: این انسولین‌ها شامل انواع لومیر، توژئو، بازالین، لانتوس، آبازاگلار می‌باشند و هر پنج نوع ابن برندها یک کارایی داشته که پزشک مربوطه بسته به سلیقه و شرایط بیمار نوع خاصی توسط پزشک تجویز می‌شود.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی خاطرنشان کرد: در بین انواع طولانی اثر فقط برند لومیر تاکید بر استفاده در زنان باردار شده است در حالی که سایر افراد می‌توانند از برندهای دیگر با اطمینان خاطر استفاده کنند.

آقازاده تصریح کرد: وظیفه ما برنامه‌ریزی و تامین برند ذکر شده در زنان باردار است و از انواع متوسط الاثر می‌توان به نوومیکس و همولوگ میکس اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول